Etusivu » Tiedotteet » Talous » 47 tilitoimistoa sai auktorisoinnin

47 tilitoimistoa sai auktorisoinnin

Julkaistu: 21.05.2014 klo 12:31
Julkaisija: Suomen Taloushallintoliitto ry

Tilitoimistojen valvontaa ja auktorisointia hoitaa Suomessa Tili-instituuttisäätiö, joka on valvonut ja auktorisoinut tilitoimistoja jo vuodesta 1980.

Taloushallintoliiton yhteydessä toimiva Tili-instituuttisäätiö myönsi auktorisoinnin tänä vuonna 47 uudelle tilitoimistolle. Tämän jälkeen Suomessa on yhteensä 768 tilitoimistojen auktorisoitua toimipaikkaa.

Auktorisoidut tilitoimistot kasvavat

Taloushallintoliiton toimitusjohtaja Juha Ahvenniemi toteaa, että auktorisoitujen toimipaikkojen kasvu on edelleen jatkunut voimakkaampana kuin muiden alan toimijoiden.

- Tänä päivänä auktorisoidut tilitoimistot työllistävät jo yli puolet koko alan työvoimasta. Auktorisoitujen toimipaikkojen henkilömäärä nousi yhteensä 5% viime vuonna. Auktorisoitu toimipaikka työllistää tällä hetkellä keskimäärin 7,8 henkilöä, kun vastaavasti muiden toimijoiden koko on noin 1,4 henkilöä, arvioi Ahvenniemi.

- Samoin auktorisoitujen tilitoimistojen liikevaihto on viime vuosina kasvanut selvästi voimakkaammin kuin muiden tilitoimistojen. Koko toimialan liikevaihto kasvoi 1,6 prosenttia vuonna 2013 Tilastokeskuksen mukaan. Auktorisoitujen toimijoiden liikevaihto kasvoi elokuun 2013 jäsentutkimuksen mukaan pääkaupunkiseudulla keskimäärin 11 %, muualla maassa noin 7 %. Osaaminen ja laatu näkyvät palveluiden kysynnässä, Juha Ahvenniemi korostaa.

Kaikki liiton jäsentoimistot tarkastetaan ennen hyväksymistä ja jäsenyyden aikana säännöllisesti. Taloushallintoliiton jäsenet noudattavat hyvää tilitoimistotapaa ja liiton toimialastandardia. Auktorisointi varmistaa, että heiltä saa laadukasta ja eettisten toimintaperiaatteiden mukaista tilitoimistopalvelua.

- Auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen -merkki on varmin todiste tilitoimiston asiantuntemuksesta ja osaamisen tasosta. Auktorisoidulla tilitoimistolla ovat myös vastuuvakuutukset kunnossa, Ahvenniemi muistuttaa.

Uusille auktorisoitaville tilitoimistoille jaetaan auktorisointitodistus Taloushallintoliiton jäsenten Kesäpäivillä 3.6.2014 Oulussa.

Kaikki auktorisoidut jäsentoimistot löytyvät Taloushallintoliiton tilitoimistohausta: http://www.taloushallintoliitto.fi/tilitoimistot/tilitoimistohaku/

Juha Ahvenniemi, toimitusjohtaja, Suomen Taloushallintoliitto, p. 040 7669291

Varkauden Tili Oy

Varkaus

Taloushallintoliitto pähkinänkuoressa

Taloushallintoliitto TAL on taloushallinnon palveluja tarjoavien auktorisoitujen tilitoimistojen ja konsulttiyritysten valtakunnallinen toimialajärjestö. Liitto edustaa noin 800 auktorisoitua taloushallinnon yritystä. Jäsenyritykset hoitavat yli 130.000 suomalaisen yrityksen ja yhteisön taloushallintoa.

Auktorisointijärjestelmä ja määräajoin suoritettavat tarkastukset varmistavat tilitoimiston laadun ja osaamisen tason. Auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen -merkki on selkein todiste asiantuntemuksesta. Liiton jäsenyritykset tarjoavat kirjanpidon, verotuksen, palkkahallinnon, talouden ja laskennan, rahoituksen ja yrityskauppakonsultoinnin, talousjohtamisen, koulutuksen sekä tietotekniikan palveluja erityisesti pk-yrityksille.

www.taloushallintoliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon