Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » WSP laajentaa toimintojaan Tampereelle

WSP

WSP laajentaa toimintojaan Tampereelle

Julkaistu: 16.11.2015 klo 09:00
Julkaisija: WSP

Suomen johtaviin rakennusalan suunnittelu- ja konsulttiyrityksiin lukeutuva WSP avaa infrapalveluiden yksikön Tampereelle. Yksikön palveluihin kuuluvat kattavasti liikennesuunnittelu, katusuunnittelu ja kunnallistekniikan palvelut. Yksikön johtoon Tampereelle on nimitetty DI Jarmo Kuivanen.

”Tampereen seutu on kasvava dynaaminen alue, jonka näemme erittäin kiinnostavana markkina-alueena laadukkaille ja innovatiivisille yhdyskuntapalveluille. Laajentumisen tavoitteena on ennen kaikkea palvella paikallisia asiakkaita, Tampereen kaupunkia, Ely-keskuksia sekä rakennusliikkeitä”, kertoo WSP:n liikenne ja infra-alan liiketoimintajohtaja Kari Fagerholm.

Uusia työpaikkoja alueelle

Tampereen yksikön tavoitteena on kasvaa 10–15 hengen vahvaksi infraorganisaatioksi vuoteen 2018 mennessä.

”Tämä tarkoittaa alueelle uusia työpaikkoja esimerkiksi suunnittelijoille ja projektipäälliköille. Tampereen yksiköllä on lisäksi käytössään koko Suomen WSP:n liikenne-ja infrasuunnittelun osaajat Helsingissä, Oulussa ja Jyväskylässä”, kertoo Fagerholm.

WSP on ollut Tampereen seudulla mukana useissa merkittävissä infrahankkeissa. Yhteistyöprojekteja ovat olleet esimerkiksi keskustan liikennejärjestelmä, Kunkun parkki, Kansi ja Areena –hanke, Ratapihankadun pohjoisosan alue, Laukonsilta, Niemenrannan uuden asuinalueen suunnittelu, Kalevanrinteen alue sekä Tampereen raitioteiden yleissuunnitelma.

johtaja Kari Fagerholm/WSP
puh:0400-289 920
email:kari.fagerholm@wspgroup.fi

WSP on monialainen suunnitteluyritys, joka tunnetaan vaativista suunnittelukohteista ja kestävistä ratkaisuista. Ydinpalvelumme ovat Yhdyskunnat, Rakennetekniikka, Korjausrakentaminen ja Sillat.

Suomen WSP on osa kansainvälistä WSP Groupia, jossa työskentelee noin 34 500 asiantuntijaa yli 500 toimistossa ympäri maailmaa. Vuonna 2014 WSP osti teollisuudessa ja infrassa maailman tunnustetuimpiin kuuluvan suunnittelutoimiston Parsons Brinckerhoffin. Yrityskaupan myötä lukeudumme nyt maailmaan johtaviin suunnitteluyrityksiin alallamme.

Suomen WSP:n palveluksessa on 350 asiantuntijaa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 29 miljoonaa euroa. Asiakkaamme tuntevat WSP:n ratkaisujen aktiivisena löytäjänä, jonka kanssa on helppo toimia.

www.wspgroup.fi