Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Women in Tech kannustaa naisia teknologia-aloille

Teknologiateollisuus ry

Women in Tech kannustaa naisia teknologia-aloille

Julkaistu: 14.08.2013 klo 12:25
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuus ry sekä innostuneiden naisjohtajien, teknologiayritysten ja opiskelijajärjestöjen joukko haluaa lisää naisia teknologia-aloille ja myös erilaisiin johtotehtäviin. Tätä varten luotiin Women in Tech -verkosto, jonka lokakuisessa tapahtumassa aiheeseen syvennytään innostavien esimerkkien ja uuden tutkimustiedon avulla.

Naiset valitsevat teknologia-alojen opinnot ja uran paljon miehiä harvemmin. Teknologia-ala jää alakynteen jo koulussa, sillä tytöt eivät valitse luonnontieteellisiä aineita yhtä usein kuin pojat.

"Haluamme saada tähän muutoksen. Toivomme, että pystymme tuomaan Women in Tech -verkoston kautta esiin kiinnostavia esimerkkejä teknologia-aloilla menestyneistä naisista", Teknologiateollisuus ry:n johtaja Mervi Karikorpi sanoo.

Women in Tech -foorumi lokakuussa kokoaa yhteen kaikki, jotka ovat kiinnostuneita siitä, kuinka naiset saadaan mukaan rakentamaan menestystarinoita teknologia-aloilla. Mukaan toivotaan niin opiskelijoita kuin jo urallaan pidemmälle ehtineitä. Tapahtumassa kuullaan puheenvuoroja kansainvälisissä teknologiayrityksissä ja tutkimusmaailmassa menestyneiltä naisilta, pohditaan tematiikkaa alan huippujen vetämissä työpajoissa sekä julkaistaan aiheeseen liittyvää uutta tutkimustietoa.

Women in Tech -foorumi järjestään Dipolissa Espoossa 15. lokakuuta 2013.

Women in Tech -nettisivut: www.womenintech.fi
Teknologiatoellisuus ry: Piia Simpanen, piia.simpanen(at)teknologiateollisuus.fi, puh. 0400 199 399