Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Vahva käsi energiatalkoisiin

Vahva käsi energiatalkoisiin

Julkaistu: 30.09.2014 klo 07:30
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Kaukolämpökiinteistöjen LVI-ratkaisuissa piilee valtava energiansäästöpotentiaali. Vesikiertoisten jäähdytys- ja lämmitysjärjestelmien toimittaja ja asiantuntija TA Hydronicstarjoaa sekä tuotteet että asiantuntemuksen energiaremontteihin.

Jopa 40 prosenttia maailman energiankulutuksesta syntyy rakennuksissa, ja LVI-järjestelmät haukkaavat tästä kulutuksesta puolet. Suomen kiinteistökannasta lähes 50 prosenttia ja suurissa kaupungeissa yli 90 prosenttia ovat kaukolämpökohteita, joissa lämmitys ja jäähdytys tapahtuvat järjestelmässä kiertävän veden avulla.

Vedenkiertojärjestelmien ja termostaattisäätöjen optimointi ovat nopeita ja edullisia tapoja päivittää kiinteistöjen energiatehokkuus kymmeniä prosentteja tehokkaammaksi ja säästää energiaa valtakunnallisessa mittakaavassa.

”Energiansäästökeinoista lisäeristäminen tai lisäikkunoiden asentaminen ovat aina kalliita vaihtoehtoja. Sitä vastoin esimerkiksi vedenkierron tasapainotus voi säästää jopa 30 prosenttia kiinteistön energiankulutuksessa, ja investoinnin takaisinmaksuaika on yleensä vuodesta kahteen”, laskee kiinteistöjen vesikiertoisten jäähdytys- ja lämmitysjärjestelmien toimittajan ja asiantuntijayrityksen TA Hydronicsin toimitusjohtaja Jorma Kukkonen.

Vanhemmat kiinteistöt hyötyvät eniten

”Uusissa rakennuskohteissa vesikiertojärjestelmät ovat yleensä melko energiatehokkaasti optimoituja, mutta vanhemmissa, saneerattavissa kohteissa järjestelmissä on paljonkin tasapainottamista ja optimoimista. Tekniikan kehittyessä LVI-järjestelmät myös monimutkaistuvat ja säätötarve lisääntyy, mikä tarkoittaa että niiden energiatehokkuuspotentiaalin valjastaminen edellyttää yhä enemmän asiantuntemusta”, sanoo TA Hydronicsin markkinoinnista vastaava Mikko Lättilä.

TA Hydronics on vesikiertoisten LVI-ratkaisuiden johtava toimija kolmella kansainvälisesti tunnetulla tuotemerkillään. Pneumatex keskittyy paineistukseen ja veden käsittelyyn, TA tarjoaa virtausten asettelun ja säädön ratkaisuita ja Heimeier huonelämpötilan säätötekniikkaa.

”Yhteinen palettimme tarkoittaa, että hallitsemme koko LVI-vesikiertojärjestelmien kentän, tuotteista osaamiseen sekä suunnittelusta käyttöönottoon ja käytön tukeen. Me emme myy pelkkää tuotetta, vaan myös osaamista ja käytön tukea”, Kukkonen sanoo.

TA Hydronicsin osaamista voi hyödyntää myös LVI-suunnittelijoille ja ammattilaisille räätälöityjen koulutusten ja seminaarien kautta. ”Näiden suosittujen tapahtumien tarkoitus on jakaa tietoa mahdollisimman avoimesti ja ilman myyntipuheita erilaisista energiansäästöratkaisuista ja -tekniikasta.”

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1u0Ur3R
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi