Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Vaativat toimeksiannot ja kehittyvät tehtävät tekivät Jussi Vaisteesta vuoden nuoren konsultin

A-Insinöörit Oy

Julkaistu: 09.04.2014 klo 10:00
Julkaisija: A-Insinöörit Oy

Suunnittelu- ja konsulttitoimistojen liitto SKOL ry palkitsi tiistaina 8.4. A-Insinööreillä projektipäällikkönä työskentelevän Jussi Vaisteen vuoden nuorena konsulttina. SKOL järjesti kilpailun nyt ensimmäistä kertaa. Valintakriteereinä olivat muun muassa hyvä menestyminen työuralla ja poikkeuksellinen suoriutuminen asiakasprojekteissa.

”Tämä on minulle hieno kiitos tekemästäni työstä. A-Insinööreillä olen saanut tehdä haastavia projekteja ja olen viihtynyt erittäin hyvin. Meillä henkilöstön sitoutumista lisää yrityksen ja siinä työskentelevien omistajien kantama sosiaalinen vastuu työntekijöistä. Henkilökunnassamme löytyy hyvin laaja-alaista erikoisosaamista, joten yksin ei tiukassa paikassa jää, näin osaaminen pääsee kehittymään”, kertoo Jussi Vaiste.

”A-Insinöörit on kasvanut voimakkaasti 55-vuotisen toimintansa aikana. Kasvuyritysten haasteena on usein se, miten pitää henkilöstö tyytyväisenä. Yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen ovat aina kuuluneet A-Insinöörien perusarvoihin. Talkoohenki on edelleen voimissaan, uskomme vahvaan inhimillisyyteen ja yksilön huomioimiseen. Vuosittain tehdyn henkilöstötutkimuksemme tulokset tukevat tätä näkemystä: A-Insinöörit ovat työntekijöinä poikkeuksellisen innostuneita omasta työstään ja kehittymismahdollisuuksistaan. Ja mikä hienointa, he ovat sitoutuneita A-Insinööreihin myös työnantajana. Olemme todella ylpeitä siitä, että Jussi on A-Insinööri. Kaikkea kunniaa ei tietysti voi työnantaja tässä ottaa, Jussi on erityisen innovatiivinen, nopea oppija ja erilaisia näkökulmia huomioiva”, kertoo A-Insinöörien toimitusjohtaja Jyrki Keinänen.

Poikkeuksellista osaamista
Tampereen teknillisessä yliopistossa teräsrakenteiden suunnitteluun erikoistunut 30-vuotias Jussi Vaiste päätyi A-Insinööreihin kartoitettuaan sopivinta työpaikkaa sekä työtehtävien että työpaikan ilmapiirin kannalta vuonna 2007. Muutaman viimeisen vuoden ajan hän on ollut projektipäällikkönä useissa kansainvälisissä voimalaitoshankkeissa vastaten suunnitteluryhmästä, johon kuuluu tyypillisesti 3D-laskentamallista vastaava staatikko sekä muita suunnittelijoita ja mallintajia noin kymmeneen henkeen asti. Nuoresta iästään huolimatta hän on osoittanut poikkeuksellista teräsrakenteiden sekä lujuusopillista että konstruktiivista asiantuntemusta. Eikä pelkästään teoreettisella tasolla vaan myös kykyä soveltaa teoreettista osaamista käytännön rakenteiden järkevään, taloudelliseen ja toteuttamiskelpoiseen suunnitteluun.

SKOL järjesti jäsenyritystensä nuorille asiantuntijoille kilpailun, jonka tavoitteena on nostaa esille nuorten osaajien panosta suunnittelu- ja konsultointialalla ja jakaa tunnustusta alan parhaille osaajille. Osallistumisen lähtökohtana oli  hyvä menestyminen työuralla. Kilpailussa erityiskriteerinä oli tänä vuonna onnistuminen projektitoiminnassa: poikkeuksellisen hyvä suoriutuminen asiakasprojektin jollakin osa-alueella (johtaminen, uusi tapa tehdä työtä, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys, uusi tuote, viennin käynnistäminen tms.). Tulokset julkistettiin ja palkinnot jaettiin SKOLin konsulttipäivässä 8.4. Tuomaristoon kuuluivat SKOLin kaikkien toimialaryhmien edustajat, Konsulttinuorten edustaja ja SKOLin toimiston edustaja.

Jyrki Keinänen, toimitusjohtaja, puh. 0207 911 701, 040 6625662, jyrki.keinanen@ains.fi
Katriina Hälikkä, henkilöstöpäällikkö, puh. 0207 911 807, 040 352 5070, katriina.halikka@ains.fi
Jussi Vaiste, projektipäällikkö, teräsrakenteiden suunnittelupäällikkö, puh. 0207 911 828, 040 197 2217 jussi.vaiste@ains.fi

A-Insinöörit yrityksenä

A-INSINÖÖRIT on voimakkaasti kasvanut rakennuttamisen, rakennesuunnittelun ja infrasuunnittelun konserni, joka toimii Suomessa valtakunnallisesti. Vuonna 2013 liikevaihto oli 40 miljoonaa euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 450. A-INSINÖÖRIT-toiminnan perustana ovat asiakkaiden tarpeet ja jokaisen hankkeen tavoitteena on asiakkaan tyytyväisyys. A-INSINÖÖRIT haluaa olla taitava ja turvallinen kumppani ja samalla toimintatavoiltaan inhimillinen ja sitoutunut.

www.ains.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon