Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Uusi Huuhkajat-keräilykorttisarja nyt kaupoissa – pikkupojan ajatuksesta tuotteeksi

Julkaistu: 13.06.2011 klo 10:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Lietolaisen Funfair Oy:n suunnittelemat Suomen jalkapallomaajoukkue -aiheiset keräilykortit saivat innoituksensa Liedon Pallon nappuloissa pelaavan Paulus Elamon ajatuksesta

Lietolainen Paulus Elamo, 6 vuotta, on kerännyt jalkapallokortteja jo pidemmän aikaa. Ne kulkevat omassa kansiossaan mukana päiväkerhoon ja kavereille. Ulkomaalaisissa, eri liigojen korteissa ei kuitenkaan ollut suomalaisia pelaajia mukana. Paulus toivoi kortteja, joissa olisi mukana Jari Litmanen, Mikael Forssell, Shefki Kugi, jne. Niinpä hän ryhtyi viime syksynä piirtämään itselleen omia jalkapallokortteja Suomen pelaajista.

Näistä itse piirretyistä korteista lähti Pauluksen isän ajatus Huuhkajat-aiheisesta keräilykorttisarjasta, joka nyt on tullut markkinoille, yhteistyössä Suomen Palloliiton kanssa.

– Keräilykortit ovat  kohderyhmässään, 5–12-vuotiaat tytöt ja pojat, varsin suosittuja. Nyt keräilykortteihin saatiin vihdoin mukaan suomalaisen jalkapalloilun tähdet, sankarit ja legendat eli koko suomalainen jalkapallohistoria yksissä korteissa. Ensimmäistä kertaa tällaisessa keräilykorttisarjassa on mukana myös naisten jalkapallomaajoukkueen pelaajia, Jari Elamo Funfairista kertoo.

Huuhkajat keräilykorttisarja on juuri tullut myyntiin Lehtipisteisiin ympäri Suomen (R-kioskit, Citymarketit, Prismat, K-marketit, S-marketit, jne). Julkaistussa korttisarjassa (Series 1) on keräiltäviä kortteja yhteensä 123 erilaista.  Huuhkajat-peruskorttien lisäksi mukana on myös korttikategoriat Naisten maajoukkue, Tähtipelaajat, Kultainen sukupolvi, Gladiaattorit, Hall of Fame ja Captain’s Ball. Korttisarjan toinen osa (Series 2) ilmestyy ensi helmi-maaliskuussa.

• Gladiaattoriksi kutsumiseen tarvitaan vähintään 40 A-maaottelua ja/tai muu ansioitunut työ jalkapallon parissa maajoukkueuran jälkeen. Esim. Mixu Paatelainen (Kunniagladiaattori) ja Ari Hjelm.
  • Hall of Fame on korkein mahdollinen pelaajalle myönnettävä tunnustus. Esim. Aulis Rytkönen ja Juhani Peltonen.
  • Captain’s Ball on SPL:n ja Liigan erikoispalkinto erityisen positiivisesta ja merkittävästä suomalaisen jalkapalloilun hyväksi tehdystä työstä. Esim. Jari Litmanen ja Jyrki Heliskoski.
  • Tähtipelaaja-korteissa mm. Jari Litmanen, Mikael Forssell ja Sami Hyypiä.

Kortteja voi kerätä, vaihtaa ja niillä voi pelata kavereiden kanssa. Korteissa on pisteitä eri osa-alueilta, joita kysellen korteilla pelataan.

Huuhkajat keräilykorttisarja on Suomen Palloliiton virallinen lisenssituote. Suomen Palloliitto lahjoittaa merkittävän osa keräilykorttisarjan myyntituotosta hyväntekeväisyyteen.

Funfair Oy, Jari Elamo, funfair@kolumbus.fi, 050-5171955

Ilkka Vanala, Suomen Palloliitto, 040-775 0836