Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Tulevaisuuden autossa on myös huippuluokan internet-palvelut

Tulevaisuuden autossa on myös huippuluokan internet-palvelut

Julkaistu: 04.03.2015 klo 08:18
Julkaisija: Accenture

Accenture suunnitteli ja toteutti alustan BMW:n uusille autojen sovellus- ja viihdepalveluille

BMW-konsernin uuden ConnectedDrive Store -palvelun avulla asiakkaat voivat ostaa autoonsa palveluita ja sovelluksia ensimmäistä kertaa suoraan BMW:ltä joko autosta tai tietokoneen selaimesta käsin. Asiakkaat voivat valita palveluja ja niiden keston omien tarpeidensa mukaan. Palvelut toimitetaan langattoman yhteyden välityksellä autoon lähes reaaliajassa.

Palveluita myös käytettyjen autojen ostajille
Accenturen kehittämä Business Integration Platform (BIP) -alusta lisää ConnectedDrive-palveluun tuotehallinnan, asiakashallinnan sekä tilaus- ja sopimustenhallinnan toiminnot. Alustan ansiosta BMW-konserni voi tarjota ConnectedDrive-asiakkaiden autoihin uusia palveluita sekä kasvattaa palveluvalikoimaa tulevaisuudessa. ConnectedDrive Store -palvelusta myös nykyiset BMW-asiakkaat voivat tilata autoihinsa internet-palveluita, jos auton ominaisuudet tämän mahdollistavat. Näin myös käytettyjen autojen ostajat voivat tilata autoonsa haluamiaan ConnectedDrive-palveluita. BMW-konserniin kuuluvat BMW-, MINI- ja Rolls Royce -tuotemerkit.

”Auton ostajat haluavat autoihinsa uusimmat verkkosovellukset ja -palvelut, joten mahdollisuus lisätä palveluita tulevaisuudessa on erittäin tärkeää”, kertoo Roland Mayr, Accenturen autoliiketoiminnan globaali johtaja. ”Johtavat autoyhtiöt, jotka myyvät asiakkaille autoihin viihde- ja muita verkkopalveluja ilman välikäsiä, parantavat asiakassuhdetta merkittävästi ja luovat samalla uuden myyntikanavan.”

Uusi alusta on otettu käyttöön viimeisen kahden vuoden aikana 36 markkina-alueella. ConnectedDrive Store -palvelu on käytössä jo Saksassa, Belgiassa ja Luxemburgissa ja otetaan käyttöön muissa maissa vuoden 2015 aikana. Yhdysvalloissa ja Kiinassa palvelu käynnistyy tänä keväänä, jolloin palvelu kattaa jo kaksi kolmasosaa BMW-konsernin autokannasta.

Lue myös alkuperäinen englanninkielinen tiedote.
Lisää suomenkielisiä Accenturen tiedotteita.

Hetta Huittinen, Accenture
Sähköposti: hetta.huittinen@accenture.com
Press office: 040 137 3954

Accenture
Accenture on globaali liikkeenjohdon konsultoinnin, tietotekniikan ja ulkoistamisen palveluyritys. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 319 000 ammattilaista, jotka palvelevat asiakkaita yli 120 maassa. Accenture yhdistää vankan kokemuksen, kattavan toimialojen ja liiketoiminta-alueiden osaamisen sekä tutkimustiedon maailman johtavista yrityksistä. Accenture työskentelee yhdessä yritysten tai julkisen sektorin organisaatioiden kanssa tavoitteenaan auttaa näitä menestymään pitkäjänteisesti. Accenturen liikevaihto oli 31.8.2014 päättyneenä tilivuotena 30,0 miljardia dollaria. www.accenture.com.