Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Timo Lehtimäki on nimitetty Suomen Erillisverkkojen toimitusjohtajaksi 1.1.2013 alkaen

Suomen Erillisverkot

Julkaistu: 30.11.2012 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Erillisverkot

Diplomi-insinööri Timo Lehtimäki (42) on nimitetty Suomen Erillisverkot -konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.1.2013 alkaen. Vuodesta 2005 konsernia johtanut Kimmo Manni jää tuolloin sopimuksen mukaisesti eläkkeelle. Timo Lehtimäki siirtyy Suomen Erillisverkkojen palvelukseen 1.1.2013.

Lehtimäki on työskennellyt Viestintävirastossa vuodesta 2000. Viestintävirastossa Lehtimäki toimi viestintäverkkojen ohjauksesta ja valvonnasta sekä tietoturvallisuudesta vastaavana johtajana.

”Timo Lehtimäen vahva kokemus vaativista johtamistehtävistä ja hyvä valtionhallinnon tuntemus antavat erinomaisen pohjan johtaa Suomen Erillisverkot -konsernia vaiheessa, jossa turvallisuusverkkoliiketoiminta laajenee ja konserni kasvaa. Lehtimäen kokemus kansallisen tietoturvallisuusviranomaisen tehtävien johdossa luo uusia mahdollisuuksia myös Erillisverkkojen toiminnalle. Turvallisuusvaatimusten hallinta on yhä keskeisempi osa yhteiskunnan toimivuutta”, Suomen Erillisverkkojen hallituksen puheenjohtaja Jarmo Väisänen sanoo.

”Suomen Erillisverkot tytäryrityksineen on keskeisessä roolissa turvaamassa yhteiskuntamme kriittistä johtamista ja mahdollistamassa tiedonkulkua yhteiskuntamme elintärkeiden toimintojen kesken kaikissa olosuhteissa. Kansalaisten kannalta tämä merkitsee, että olemme varmistamassa auttamiseen tarvittavien viestien perillemenoa. Moniviranomaiskäyttöön tuotetuissa tietoliikennepalveluissa ja -ratkaisuissa olemme kansainvälisestikin edelläkävijä. Edeltäjäni ovat luoneet hyvän ja turvallisen pohjan, jonka varaan voimme rakentaa ja kasvattaa viranomaisten turvallisuusverkkopalveluja. Odotan innolla mahdollisuutta tutustua yhtiön henkilöstöön, asiakkaisiin ja sidosryhmiin sekä viedä yhtiötä kohti seuraavaa kehitysvaihetta”, Timo Lehtimäki sanoo.

Lisätietoja lehdistölle antaa:

Suomen Erillisverkkojen hallituksen puheenjohtaja, finanssineuvos Jarmo Väisänen, valtioneuvoston kanslia, puh. 09 1602 3015.

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskuntamme elintärkeiden toimintojen johtamista. Suomen Erillisverkot tytäryrityksineen on asiantunteva toimija, joka mahdollistaa asiakkailleen laadukkaan, luotettavan ja turvallisen tiedonkulun. Suomen Erillisverkot osallistuu yhteiskunnan tietojärjestelmien ja tietoliikenneratkaisujen kehittämiseen yhteistyössä julkishallinnon organisaatioiden kanssa. Yhtiö toimii päätettyjen hankkeiden ja uusien palvelujen toteuttajana. Suomen Erillisverkot Oy on valtion kokonaan omistama voittoa tavoittelematon osakeyhtiö, jonka palveluksessa on noin 90 henkilöä ja liikevaihto on noin 38 miljoonaa euroa. Yhtiön omistajaohjauksesta vastaa Valtioneuvoston kanslia.