Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Syyskuussa voimaan astuva uusi energiamerkintädirektiivi ohjaa kuluttajia hankkimaan energiatehokkaampia laitteita

Scanoffice Oy

Julkaistu: 20.05.2015 klo 09:58
Julkaisija: Scanoffice Oy

Tämän vuoden syyskuussa voimaan astuva uusi energiamerkintädirektiivi, ErP LOT 1 , koskee  kaikkia lämmitykseen ja lämpimän veden tuottamiseen tarkoitettuja lämpöpumppuja, joiden teho on maksimissaan 70kW. Erp LOT 2 -direktiivi koskee lämminvesivaraajia.

26.9.2015 jälkeen kaikissa Euroopassa myydyissä ja asennetuissa maalämpö- sekä ilmavesi-lämpöpumpuissa tulee olla energiamerkintä. Laitteeseen kiinnitettävässä tarrassa pitää olla tiedot laitteen energialuokasta, äänitasosta sekä nominaalitehosta. Myös kaikissa Euroopassa myydyissä ja asennetuissa lämminvesivaraajissa tulee olla energiamerkintä, josta käy ilmi lämpöhäviö W sekä varaajan tilavuus.

Uuden direktiivin tavoitteena on ohjata kuluttajia kiinnittämään yhä enemmän huomiota laitteiden energialuokkaan ja näin suunnata hankintoja entistä energiatehokkaampiin laitteisiin.

Scanoffice  Group -yhtiön yritykset ovat ensimmäisiä lämpöpumppujen maahantuontiyrityksiä, joilla on vaadittavat energiamerkinnät laitteissa jo nyt. Yhtiön edustamat laitteet kuuluvat kaikki parhaaseen energialuokkaan.

Lisätietoja:  Pasi Hirvijärvi, p. 040-5353415, pasi.hirvijarvi@scanoffice.fi

-----------------------------------------------------------------------------------

on Pohjoismaiden suurin lämpöpumppujen- ja ilmakäsittelylaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Scanoffice Groupille on alan paras asiantuntemus sekä laajin lämpöpumppuvalikoima;  ilmalämpöpumput, ilma-vesilämpöpumput, poistoilmalämpöpumput, maalämpöpumput sekä kiinteistölämpöpumput.  Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa kylmä- ja LVI-alan urakoitsijoista ja toimimme koko Skandinavian alueella. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina Scanoffice Groupin omassa testilaboratoriossa sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa. Vantaalla sijaitseva suomalainen yhtiö on perustettu vuonna 1984. Liikevaihto vuonna 2014 oli yli 34,5 miljoonaa euroa.