Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Suomen puolustus- ja ilmailuteollisuuden etujärjestön nimi muuttui

Teknologiateollisuus ry

Suomen puolustus- ja ilmailuteollisuuden etujärjestön nimi muuttui

Julkaistu: 24.08.2016 klo 15:13
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Suomalaisen puolustus-, ilmailu-, avaruus- ja turvallisuusteollisuuden etujärjestön nimi muuttui. Uusi nimi on Puolustus- ja Ilmailuteollisuus PIA ry. Entinen nimi oli Suomen Puolustus- ja Ilmailuteollisuusyhdistys PIA ry. Muutos hyväksyttiin PIA:n ylimääräisessä kokouksessa 22.8.2016 osana PIA:n sääntömuutosta, jonka taustalla on PIA:n strategiatyö.

"Vaikka PIA edustaa myös avaruus- ja turvallisuusteollisuutta, emme lisänneet näitä toimialoja yhdistyksen nimeen. PIA:lla on toimintaympäristössään vahva brändi, jonka koemme arvokkaaksi", sanoo PIA:n pääsihteeri Tuija Karanko.

PIA toimii Teknologiateollisuus ry:n toimialayhdistyksenä ja sillä on yli 100 jäsenyritystä. PIA edustaa Suomea alan eurooppalaisissa yhteistyöjärjestössä ASD:ssä (AeroSpace and Defence Industries Association of Europe). PIA on myös Suomen edustaja Naton NIAG:issa (NATO Industrial Advisory Group) ja Euroopan puolustusviraston puolustusteollisuusyhteisössä.  PIA on perustettu 1994.

Pääsihteeri Tuija Karanko, puh. 040 559 8986

www.puolustusteollisuus.fi

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan lähes 290 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.