Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Senaatti-kiinteistöt hakee kumppaneita suunnittelemaan ja toteuttamaan Keski-Pasilan Ratapihakortteleita

Senaatti-kiinteistöt

Julkaistu: 15.06.2015 klo 08:00
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Keski-Pasilan Ratapihakorttelit tarjoavat pian monimuotoista urbaania asumista 3 000 kaupunkilaiselle ja toimitiloja 1 000 työntekijälle. Ratapihakortteleista tulee omaleimainen alue, joka nousee erinomaisten julkisten liikenneyhteyksien ja palvelujen äärelle. Ratapihakorttelit sijaitsevat Pasilan uuden keskuksen, Triplan, pohjoispuolella. Asuinkerrostalojen ja toimitilojen lisäksi alueelle suunnitellaan myös päiväkotia ja koulua.

Senaatti-kiinteistöt hakee nyt kilpailutuksen kautta kumppaneita suunnittelemaan ja toteuttamaan asuinkerrostalokortteleiden ensimmäisiä vaiheita. Ratapihakortteleiden maa-alueiden pääomistajana on Suomen valtio ja maita hallinnoi Senaatti-kiinteistöt.

Kumppaneita haetaan toteuttamaan kahta asuinkerrostalokorttelikokonaisuutta.  Kortteleihin tulee monipuolisesti eri asumismuotoja. Kumppanihaku kohdistuu säätelemättömään vuokra- ja omistusasuntoihin, osaomistus- ja asumisoikeusasuntoihin sekä nuoriso- ja opiskelija-asuntoihin. Valtion korkotuetun vuokra-asuntokannan toteuttaa A-Kruunu Oy.

Hakuaika päättyy 10.8.2015.  Kumppaneiden valinta tehdään elo-syyskuun 2015 aikana.  Rakentaminen alkaa arviolta vuonna 2018  ja jatkuu aina 2020-luvulle.

Lue lisää: senaattimyy.fi

Keski-Pasilasta suunnitellaan elinvoimaista keskusta, joka yhdistää Itä- ja Länsi-Pasilan. Asuntojen ja työpaikkojen lisäksi Keski-Pasilaan tulee runsaasti monipuolisia palveluja.  Pasilan keskusta-alue muodostuu kolmesta asemakaava-alueesta: keskustakortteli, tornialue ja ratapiha-alue. Keskus on kolmen korttelin kokonaisuus, johon toteutetaan toimistoja, kauppa- ja kongressikeskus, asuntoja, hotelli, monitoimiareena ja joukkoliikenneterminaali.  Pasilan uudistaminen alkaa keskustakorttelin eli Tripla-keskuksen rakentamisesta Pasilan aseman ympärille 2015. www.uusipasila.fi

Senaatti-kiinteistöt:
Antti Ropponen, antti.ropponen@senaatti.fi, 0205 811 867

Antti Kari, antti.kari@senaatti.fi, 0205 811 749

Senaatti-kiinteistöt on valtion liikelaitoksena toimiva työympäristö- ja toimitila-asiantuntija. Haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa tehdä Suomen valtiosta uusien työnteon tapojen edelläkävijän ja luoda työympäristöjä joissa innostutaan, onnistutaan ja viihdytään. Huolehdimme valtion kiinteistövarallisuudesta yhteiskuntavastuullisesti ja luomme osaamisellamme arvoa yhteiskunnalle. www.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki