Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Samsung on jääkiekon MM-kisojen virallinen sponsori

Samsung Electronics Nordic

Samsung on jääkiekon MM-kisojen virallinen sponsori

Julkaistu: 30.04.2013 klo 09:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin allekirjoitti kaksivuotisen sopimuksen kansainvälisen jääkiekkoliitto IIHF:n kanssa.

Tukholma 26. huhtikuuta 2013 – Samsung on allekirjoittanut maailmanlaajuisen sponsorointisopimuksen kansainvälisen jääkiekkoliitto IIHF:n kanssa. Samsung on jääkiekon MM-kisojen virallinen sponsori vuosina 2013 ja 2014.

Jääkiekon MM-kisat pitävät pintansa suomalaiskatsojien suosikkina

Samsungin vuonna 2012 toteuttama urheilutapahtumien katsojatutkimus osoitti, että jääkiekon MM-kisat ovat yhä Suomen katsotuin vuosittainen urheilutapahtuma. Urheilutapahtumista ainoastaan kesä- ja talviolympialaiset keräävät ruudun ääreen enemmän ihmisiä kuin leijonien kamppailut. Lähes kolmasosa (31 %) vastaajista listasi jääkiekon MM-kisat tärkeimmäksi urheilutapahtumaksi. Kysely osoitti, että suomalaiset ovat selvästi Pohjoismaiden jääkiekkohulluinta kansaa. Esimerkiksi Ruotsissa jääkiekon MM-kisat jäävät yleisurheilun ja jalkapallon MM-kisojen jalkoihin. Tärkeimpiä urheilutapahtumia listatessa ruotsalaiset urheilun katsojat äänestivät jääkiekon mm-kisat vasta sijalle neljä, 6 prosentin osuudella. Samsungin teettämään YouGov-kyselyyn vastasi 844 urheilulähetyksiä katsovaa suomalaista (Ruotsissa 865 vastaajaa).

Tämän vuoden turnaus järjestetään 3.-19.5.2013. Suomi järjestää MM-kisat tänäkin vuonna yhteistyössä Ruotsin kanssa. Noin puolen miljoonan jääkiekkofanin odotetaan vierailevan yhteensä 64:ssä ottelussa. Turnaus näytetään yli sadassa maassa eri puolilla maailmaa. MM-kisoja televisioidaan kaiken kaikkiaan yli 4000 tuntia.

Samsungin MM-yhteistyö kattaa seuraavat MM-turnaukset:

2013 Tukholma-Helsinki

2014 Minsk, Valkovenäjä

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750
Testilaitteet (medialle): Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049
Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa
Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki