Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Samsung esittelee 55 ja 65 tuuman UHD-tv:t

Samsung Electronics Nordic

Samsung esittelee 55 ja 65 tuuman UHD-tv:t

Julkaistu: 31.07.2013 klo 13:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin UHD-valikoima kasvaa ja samalla kutistuu

Espoo 31. heinäkuuta 2013 – Aiemmin tänä vuonna Samsung julkisti ensimmäisen UHD-TV:n, 85-tuumaisen luksustelevisio Samsung S9:n. Nyt Samsung esittelee kaksi uutta mallia, jotka laajentavat Samsungin UHD-mallistoa pienemmillä kokoluokilla. F9000-sarjaan kuuluu 55 ja 65 tuuman Smart TV -mallit.

F9000-mallisto julkistettiin maailmanlaajuisesti jo aiemmin tänä kesänä, mutta nyt Samsung tuo uudet UHD:tv myös Suomen tv- ja kotiteatteriharrastajien ulottuville. UHD tarjoaa nelinkertaisen tarkkuuden FullHD-kuvaan verrattuna. F9000-sarjan televisioiden tarkkuus on 3840x2160 pikseliä.

– Mitä suurempi näyttö, sen enemmän tarkkuutta vaaditaan. F9000-sarjan televisiot tarjoavat ällistyttävän UHD-kuvanlaadun lisäksi myös erinomaista skaalausta UltraHD-tarkkuuteen HD- ja SD-sisällöstä. Televisioissa on käytössä Samsungin uusi Quadmatic Picture Engine -tekniikka, joka analysoi tulevaa signaalia, vähentää kohinaa ja saumattomasti skaalaa SD-, HD- ja FullHD-sisällön UHD-muotoon, sanoo televisioiden Suomen myyntipäällikkö Markus Nummisalo.

F9000-sarjan televisioissa on tuttuun tapaan Smart Hub -palveluvalikko, jossa on monipuolinen valikoima älykkäitä, käyttäjän arkea helpottavia toimintoja ja ominaisuuksia. Mukana on muun muassa S Recommend -toiminto, joka suosittelee katseltavaa sisältöä käyttäjän aiempien katselutottumusten perusteella. Televisioiden ominaisuusrepertuaariin kuuluu myös 3D, liikeohjaus sekä VOD-palvelut. Isoveljensä S9:n tapaan Samsungin F9000-sarjan televisiot tukevat Evolution Kit -lisälaitetta, jolla televisioon voidaan päivittää uudempien mallien suorituskyky, ominaisuudet ja tulevien UHD-formaattien tuki. F9000-sarjan televisiot saapuvat kauppoihin elokuun lopussa. 55 tuuman mallin suositushinta on 4999 euroa ja 65 tuuman mallin hinta on 6999 euroa. F9000 on myös näyttävästi esillä Berliniin IFA-messuilla 6.-11.9.2013.

Tekniset tiedot: UHD tulee sanoista Ultra High Definition (aiemmalta nimeltään "4K"). F9000-malli on varustettu Samsungin omalla Quadmatic Picture Engine -tekniikka, joka skaalaa SD-, HD- ja FullHD-sisällön UHD-tarkkuuteen ja samalla parantaen kuvanlaatua ja vähentäen kohinaa. Televisio voidaan päivittää tukemaan tulevia UHD-formaatteja Evolution Kit -lisälaitteella. F9000 on varustettu Precision Black Local Dimming ja Micro Dimming Ultimate -tekniikoilla, jolla saadaan kuvaan erinomainen kontrasti ja tarkkuus sekä äärimmäisen syvät mustan tasot. Televisiossa on 3D-tuki, sisäänrakennettu WiFi, sisäänrakennettu kamera, neliydinsuoritin, kaksisuuntaiset stereo-kaiuttimet, joiden teho on 70 wattia.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Markus Nummisalo, myyntipäällikkö AV, m.nummisalo@samsung.com, p. 0400 569 228

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon