Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Putkiremontti päivässä on mahdollinen

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Putkiremontti päivässä on mahdollinen

Julkaistu: 16.10.2014 klo 07:45
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Miltä kuulostaa putkiremontti, joka kestää päivän per asunto ja joka ei häiritse arkielämää? Prolinen menetelmällä viemäriputkien saneeraus voidaan toteuttaa nopeasti, helposti ja asukasystävällisesti.

Suomi on pullollaan kerrostaloja, joiden putket vaativat uusimista. Taloyhtiölle se on kallis ja aikaa vievä projekti. – Perinteisellä tavalla toteutettu putkiremontti tarkoittaa useimmiten asumiskelvottomia asuntoja ja korkeita kustannuksia. Vuonna 1997 Proline kehitti innovatiivisemman tavan saneerata vanhat viemärit. Menetelmä on kustannustehokas, tulos kestävä ja kustannuksiltaan huomattavasti edullisempi kuin perinteinen putkiremontti. Asukkaiden kannalta tärkeintä on, että heidän ei tarvitse muuttaa pois, vaan he voivat asua kotona koko remontin ajan. Ja mikä parasta, remontin aikana voi käyttää vettä normaalisti aamulla, illalla ja yöllä, Mika Mutikainen Proline:sta kertoo.

Kestävä ja paloturvallinen muoviputki vanhan viemärin sisään

Prolinen menetelmä eroaa perinteisistä siinä, että vanhojen putkien sisään ruisku-valetaan uudet putket. – Uusi putki valetaan polyesterimuovista. Se on vahvin materiaali, joka putken sisään on mahdollista valaa. Se on myös paloturvallinen, sillä siitä ei vapaudu palaessa palokaasuja. Menetelmä on Suomessa VTT:n testaama ja vähimmäiskäyttöikä on 50 vuotta, Mutikainen kertoo.

Soveltuu kaikkiin kiinteistöihin

• Prolinen menetelmän etu on, että se soveltuu kaikenkokoisten kohteiden saneeraukseen.
• Mikään rakennustyyppi ei ole pois-suljettu, vaikka pääpaino kohteissa onkin kerrostaloissa.
• Referenssejä: Alvar Aallon ateljeesta omakotitaloihin, kerrostaloihin ja toimistorakennuksiin ympäri Suomen.
• Proline kannustaa erityisesti taloyhtiöitä puntaroimaan rohkeasti vaihtoehtoisia tapoja toteuttaa putkiremontti.
• Menetelmällä on 10 vuoden takuu.

Lisätietoa ja yhteydenotot: http://bit.ly/1uLV13t
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi