Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » L&T Biowatille PEFC-merkin käyttöoikeus

Lassila & Tikanoja

L&T Biowatille PEFC-merkin käyttöoikeus

Julkaistu: 12.05.2016 klo 08:45
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

L&T Biowatti Oy:lle on myönnetty oikeus käyttää PEFC-merkkiä sekä puun alkuperän seurannan sertifikaatti. Myönnetty sertifikaatti on osoitus L&T Biowatin erinomaisesta työstä, joka vastaa PEFC:n kansainvälisiä vaatimuksia ja edistää kestävää metsätaloutta Suomessa.

PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification schemes) on kansainvälinen metsäsertifiointijärjestelmä, joka edistää ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää metsätaloutta kaikkialla maailmassa. Suomessa tästä työstä vastaa PEFC Suomi eli Suomen Metsäsertifiointi Ry.

PEFC-merkin avulla kuluttaja tunnistaa kestävästi hoidettujen metsien puusta valmistetun tuotteen. PEFC-logo tuotteessa osoittaa myös, että jokaiselta yritykseltä, joka puuta tai siitä valmistettua tuotetta on matkan varrella jalostanut, löytyy PEFC-järjestelmän mukainen sertifioitu puun alkuperän seurantajärjestelmä.

Alkuperäseurannalla puolestaan todennetaan tuotteisiin käytettyjen, sertifioiduista metsistä tulevien puuraaka-aine-erien kulkeutuminen lopputuotteeseen saakka. Vuoden kestäneen sertifiointiprosessin aikana dokumentoitiin L&T Biowatin puunhankintaketju, suoritettiin sisäinen johdon auditointi sekä DNV:n ulkoinen auditointi.

Lisätiedot:

Timo Marttila, Metsäpalvelupäällikkö, L&T Biowatti
timo.marttila@lassila-tikanoja.fi tai 050 598 8194

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2015 oli 646,3 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki