Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Linjasaneerauksen uusi aika Weberiltä

Weber

Linjasaneerauksen uusi aika Weberiltä

Julkaistu: 13.04.2015 klo 12:30
Julkaisija: Weber

Linjasaneeraus eli putkiremppa on monen taloyhtiön painajainen. Se on kuitenkin tehtävä eli mitä tehokkaammin saadaan aikaan turvallinen ja kestävä lopputulos, sen parempi.

Weber on tuonut linjasaneeraukseen korjausratkaisuja, joita käyttämällä urakoitsijan on mahdollista suoriutua urakasta nopeammin, varmemmin ja taloudellisemmin.

Linjasaneerauksessa harvoin uusitaan vain putket, vaan LVI-järjestelmien lisäksi myös märkätilat ja keittiöt peruskorjataan. Märkätilojen rakentaminen ja pinnoittaminen on perinteisesti vienyt huomattavan osan koko urakka-ajasta.

– Olemme toimittaneet laajasti tuotteita ja ratkaisuja putkiremontteihin vuosikymmenten ajan. Nyt kehitetty konsepti on kattavampi ja se säästää kaikkien osapuolten aikaa. Parhaimmillaan ajansäästö voi työmaalla olla jopa parikin viikkoa, mutta lopputulos on kestävä, markkinointijohtaja Viktor Lax Weberiltä toteaa.

Putkiremppa pohjasta pintaan

Saint-Gobain on konsernina sitoutunut kaikessa toiminnassaan kestävää kehitystä edistävään rakentamiseen. Weberin kivipohjaiset tuotteet ovat turvallinen ja terveellinen valinta myös linjasaneerauksissa. Eri tuotteita löytyy hormien muuraukseen, seinien oikaisuihin, lattioiden kaatovaluihin, seinien ja lattioiden vedeneristykseen sekä laatoitukseen.

Uusia tuotteita ovat muun muassa weber.vetonit MTL Märkätilalaasti, PL Pikalaasti ja 8000 Linjasaneerausmassa.

Uusien ratkaisujen lisäksi vanhat hyviksi koetut tuotteet, kuten esim. Weberin sertifioitu vedeneristysjärjestelmä, takaavat laadukkaan ja turvallisen ratkaisun linjasaneerausurakan kaikille osapuolille.

– Weberin tuotteilla saadaan esimerkiksi märkätilan seinät ja lattiat valmiiksi kertatäytöllä, helposti ja nopeasti. Samalla syntyy valmis pinta vedeneristykselle, myyntipäällikkö Mika Pesonen Weberiltä toteaa.

Järeimmissä peruskorjauksissa märkätilojen väliseinät voidaan muurata kiviaineisilla Kahi- ja Leca EasyLex -väliseinäharkoilla.

Satsaus tulevaisuuteen

Linjasaneeraus on yksi taloyhtiön elinkaaren isoimpia, taloudellisia investointeja. Oikein tehtynä se kuitenkin nostaa kiinteistön arvoa, pidentää käyttöikää sekä lisää asumisviihtyisyyttä.

Taloyhtiön putkistojen käyttöikä on noin 50 vuotta. Suurin linjasaneerauksen tarve on erityisesti 60- ja 70-luvuilla valmistuneissa asuinkerrostaloissa. Näitä asuntoja on maassamme vajaat puoli miljoonaa.

Saneerauksen tarve tulee arvioida tarpeeksi ajoissa ja toimeen on myös tartuttava. Esimerkiksi putkistojen huonosta kunnosta johtuvat vesivahingot tulevat kalliiksi. Vakuutusyhtiöt eivät yleensä ole korvausvelvollisia, jos vahinko on aiheutunut laiminlyönnistä.

Weber-linjasaneeraus

• Yhteensopivat ratkaisut lattioihin, seiniin ja kattoihin
  • Huomattavasti normaalia nopeammat työvaiheet
  • Kokonaistaloudellinen
  • Työtä helpottavat kalustoratkaisut
  • Kattava valikoima vähän pölyäviä tuotteita
  • Nopeasti kuivuvat tuotteet
  • Mallit, selostukset ja työohjeet suunnittelun, urakoinnin ja valvonnan apuna
  • Mahdollisuus asiakaskohtaiseen koulutukseen ja neuvontaan työmaalla
  • Kaikki Weberin tuotteet on asianmukaisesti hyväksyttyjä ja sertifioituja

Kuvatekstit

Kuva: weber_linjasaneeraus_leikkaus

Weberin linjasaneerauksen  ratkaisussa on yhteensopivat tuotteet lattioihin, seiniin ja kattoihin. Urakoitsijan on mahdollista suoriutua urakasta nopeammin, varmemmin ja taloudellisemmin.

Kuva: weber_linjasaneeraus2

Märkätilan lattiaratkaisu, kun tartunta alustaan voidaan varmistaa ja lattia halutaan vedeneristää suoraan kallistusvalujen jälkeen ja alustan vetolujuus > 0,5 MPa.

Kuva: weber_vedeneristys.jpeg

Weberin tuotteilla saadaan märkätilan seinät ja lattiat valmiiksi kertatäytöllä, helposti ja nopeasti. Samalla syntyy valmis pinta vedeneristykselle

Kuvat : Sauna_ennen ja sauna_korjauksen_jalkeen

Taloyhtiön sauna ennen ja jälkeen putkiremontin. Linjasaneerauksen jälkeen kiinteistö on taas hyvässä ja turvallisessa kunnossa, kiinteistön arvo on noussut ja asukkaat viihtyvät saunassaan paremmin.

Markkinointijohtaja Viktor Lax, 050 434 9305, viktor.lax@e-weber.fi

Myyntipäällikkö Mika Pesonen, 010 4422 248, mika.pesonen@e-weber.fi

www. e-weber.fi

Weber kehittää, valmistaa ja markkinoi monipuolisia rakennustuotteita julkisivuista lattiatasoitteisiin. Tärkeimpiä tuotemerkkejämme ovat Kahi, Leca ja Vetonit. Weberillä on Suomessa kahdeksan tehdasta, neljä aluevarastoa ja noin 300 työntekijää. Weber kuuluu kansainväliseen Saint-Gobain -konserniin.
Tarjoamme suomalaisille rakentajille yli 1 000 eri tuotetta ja ratkaisua. Suomessa myytävät tuotteet ovat pääosin paikallisesti kehitettyjä ja valmistettuja. Kaikki tuotteet käyvät läpi testit, jotka ovat eurooppalaisia testejä tiukemmat ja takaavat tuotteiden sopivuuden Suomen oloihin.