Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Lämpöyhtiöiden varauduttava jakeluhäiriöihin - liikkuvien varaenergiapalvelujen kysyntä kasvaa

Höyrytys Oy

Julkaistu: 27.10.2014 klo 09:00
Julkaisija: Höyrytys Oy

Pyörien päällä liikkuvien varalämpöpalveluiden kysyntä on selvässä kasvussa. ”Yksittäisiä varalämpökeikkoja, joilla paikataan muun muassa kriittisten kohteiden kuten sairaaloiden jakelukatkoksia, teemme jatkuvasti. Lämpöyhtiöitä kiinnostavat yhä enemmän myös äkillisten häiriötilanteiden varalle tehtävät 24/7-varalämpösopimukset. Sellainen meillä on esimerkiksi Savon Voiman kanssa”, kertoo toimitusjohtaja Risto Nupponen Höyrytys Oy:ltä.

Höyrytys tarjoaa ainoana Suomessa laajan valikoiman erilaisia liikkuvia varaenergiapalveluita lämpöyhtiöiden, teollisuuden ja kiinteistöjen tarpeisiin. Tampereella 28.-30.10.2014 järjestettävien Energia-messujen pääsisäänkäynnin lähellä voi tutustua ketterään HydroHeater-varaenergiaperävaunuun ja osastolla A404 kaikkiin Höyrytyksen energiapalveluihin.

Liikkuva varalämpö sopii ratkaisuksi sekä suunniteltuihin että yllättäviin lämmönjakelukatkoksiin. Höyrytyksen varalämpökalusto tarjoaa vaihtoehtoja järeistä rekoista ja höyryautoista aina pienikokoisiin lämpöperävaunuihin. Varaenergian käyttöaika kerrallaan voi vaihdella tunneista päiviin tai jopa viikkoihin.

Lämpöyhtiöiltä edellytetään varautumissuunnitelmaa

Varalämmön vuosisopimuksissa toimintaperiaate on, että akuutin ongelman sattuessa varalämpö on saatavilla 24/7, saapuu paikalle ja kytketään verkkoon tietyssä vasteajassa. Ketterin liikkuvan varaenergian ratkaisu HydroHeater-lämpöperävaunu voidaan tuoda kohteeseen pakettiauton perässä, ja sen kytkeminen toimintavalmiiksi kestää vain noin 15 minuuttia.

Painetta lämpöyhtiöille varaenergian varmistamiseen aiheuttaa muun muassa se, että valtioneuvoston päätös huoltovarmuuden tavoitteista edellyttää kaukolämpöyhtiöiltä katkoksiin varautumista. Energiateollisuus ry:n ja Huoltovarmuuskeskuksen hiljattain kaukolämpöyhtiöille tekemän kyselyn tulokset kertovat, että varautumissuunnittelu ja –järjestelyt ovat nyt kuuma aihe.

Höyrytys esittelee messuosastollaan A404 energiaratkaisuja lämmön, höyryn ja sähkön tuotantoon:
• höyry-, lämpö- ja CHP-laitokset, myös biokaasu- ja kiinteän polttoaineen laitokset
• höyry- ja lämpökeskusten vuokraus sekä lyhyt- että pitkäaikaisiin tarpeisiin
• liikkuvat varaenergiapalvelut
• energiateollisuuden arvostetuimpien laitemerkkien maahantuonti ja myynti
• höyry-, lämpö- ja sähköenergia myynti

Toimitusjohtaja Risto Nupponen
risto.nupponen@hoyrytys.fi
www.hoyrytys.fi

Höyrytys Oy tuottaa kokonaisvaltaisia energiapalveluita ja toimii monipuolisena ja asiantuntevana kumppanina energiantuotannon kehittämisessä. Tuomme maahan ja myymme energiateollisuuden laitteita sekä rakennamme kokonaisia höyry-, lämpö- ja CHP-laitoksia mukaan lukien biokaasu- ja kiinteän polttoaineen laitokset. Tarjoamme varaenergiapalveluja sekä vuokraamme höyry- ja lämpökeskuksia myös pitkäaikaisiin tarpeisiin. Asiakaskuntamme koostuu mm. teollisuudesta ja energialaitoksista.  Päähöyry-konserniin kuuluvan Höyrytys Oy:n pääkonttori sijaitsee Keravalla. www.hoyrytys.fi