Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Keskuspölynimurit asennetaan valtaosaan uusia pientaloja

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Keskuspölynimurit asennetaan valtaosaan uusia pientaloja

Julkaistu: 24.06.2013 klo 12:15
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Keskuspölynimuri tarjoaa monia etuja, joita tavanomaisen imurin käyttäjä ei aina tule ajatelleeksi. Merkittävin etu on siivoustuloksessa. Keskusimuri vähentää tavallisen imurin pöly-, haju- ja äänihaittoja. Tavallisen imurin poistoilma pyörittää pölyä, joka laskeutuu jälleen takaisin pinnoille. Keskusimurissa poistoilma hajuineen johdetaan ulos.

Pölypussilliset mallit helpottavat huoltoa

Keskusimurin voi asentaa vanhoihinkin taloihin, joissa ei ole varsinaista tilaa laitteelle. Pieniin tiloihin esimerkiksi vaatekomeroon asennettaessa pölypussilliset mallit ovat varteenotettavia.  Yhteen pussiin mahtuu jopa jätesäkillinen pölyä ja vaihto on siistiä. Pussi vaihdetaan kerran pari vuodessa, jolloin käyttökustannukset jäävät muutamaan kymppiin vuodessa.

Kaikki eivät ole innostuneita talotekniikasta ja huoltotoimenpiteistä. Huollon laiminlyömisen seurauksena imuteho keskusimurissa laskee tai laite voi vioittua. Itsekseen puhdistuvat suodattimetkaan eivät kokemusten mukaan toimi ilman huoltoa, sillä kertyvä rasvapöly voi tukkia suodattimen tai aiheuttaa moottorivaurion. Huolto ei ole ylivoimaista, sillä säiliömalleissa suodatin pitää vaihtaa uuteen noin parin vuoden välein. Pölypussilliset mallit eivät huoltoa tarvitse, pelkkä pölypussin vaihto riittää.

Erilaisia malleja on useita, joten kannattaa tutkia mikä on sopiva vaihtoehto omaan asuntoon. Esimerkiksi suomalainen Puzer on kehittänyt pölypussillisia imureita jo kymmenen vuotta.
Imuri kestää pitkään. Sen vuoksi markkinoilla tunnetut ja kauan olleet mallit ovat varmempia valintoja varaosien saatavuutta silmällä pitäen.

Teksti: Tero Elsilä

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi