Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Intel vauhdittaa siirtymistä pilvivalmiisiin tietoliikenneverkkoihin

Intel

Intel vauhdittaa siirtymistä pilvivalmiisiin tietoliikenneverkkoihin

Julkaistu: 10.11.2015 klo 10:05
Julkaisija: Intel

Uudet tuotteet ja yhteistyöhankkeet tukevat verkkojen modernisointia ja luovat perustan 5G:lle

Helsinki, 10.11.2015 – Intel on julkaissut uusia tuotteita ja yhteistyöhankkeita, joiden tarkoituksena on vauhdittaa siirtymistä kohti ketterämpiä, pilvivalmiita tietoliikenneverkkoja. Edistyneet verkot pystyvät vastaamaan nykypäivän vaatimuksiin uusista tietoliikenne-, pilvi- ja datakeskuspalveluista sekä käsittelemään tulevaisuuden laitteita ja palveluita.

Miljardit laitteet älypuhelimista ja autoista aina tehtaisiin ovat kytkeytymässä verkkoon. Tämä puolestaan tuo uusia käyttötapoja ja palvelumahdollisuuksia, jotka kasvattavat ennennäkemättömällä tavalla verkko- ja muistitarpeita. Nykyisiä verkkoja ei ole suunniteltu siten, että viestintäpalveluidentarjoajat voisivat nopeasti tai kustannustehokkaasti laajentaa infrastruktuuria. Jotta esineiden internetin (IoT) potentiaali toteutuu ja mobiilikäytön kokemukset kehittyvät, viestintäverkot on suunniteltava uudestaan ja niiden koko infrastruktuurin ohjelmoitavuutta ja sisäänrakennettua joustavuutta on lisättävä. Näin voidaan käsitellä entistä monimutkaisemman dataliikenteen kasvu.

”Verkot kohtaavat poikkeuksellisia vaatimuksia, kun yhä useammat laitteet kytkeytyvät verkkoon ja uusia digitaalisia palveluita tarjotaan”, sanoo Sandra Rivera, Intelin Data Center Groupin ja Intelin Network Platforms Groupin johtaja. ”Älykkyyden rakentaminen kaikkialle tietoliikenneinfrastruktuuriin ja standardeihin perustuvan lähestymistavan hyödyntäminen antaa palveluntarjoajille perustan ketterien, pilvivalmiiden verkkojen rakentamiseen, jolloin he voivat laajentaa palveluvalmiuksiaan.”

Intel tekee tiiviisti yhteistyötä alan johtavien yritysten kanssa kiihdyttääkseen siirtymistä joustavampiin ja herkemmin reagoiviin verkkoihin sekä luodakseen perustan tulevaisuuden 5G-verkkoja varten. Intel tarjoaa huipputeknologiaa, joka lisää verkkovalmiuksia ja kaistanleveyttä sekä kasvattaa standardeihin pohjautuvien ratkaisujen edellyttämää ekosysteemiä.

Kahdeksan uutta Intel Xeon D-1500 -tuoteperheen prosessoria mahdollistavat älykkyyden laajentamisen verkon ytimestä aina sen laidalle, jotta saavutettaisiin parempi suorituskyky ja pienempi viive. Uudet prosessorit ovat erittäin suorituskykyisiä ja virtapihejä. Lisäksi niiden maksimimuisti on kaksi kertaa suurempi verrattuna edellisiin prosessorisukupolviin integroidussa SoC-järjestelmäpiirissä.

Uusi Intel Ethernet Multi-host Controller FM10000 -ohjainperhe yhdistää Ethernet-teknologiaa edistyksellisiin kytkinresursseihin käytettäväksi korkean suorituskyvyn tietoliikenneverkkosovelluksissa ja tiheillä palvelinalustoilla. Uusi Intel Ethernet Controller X550 -ohjainperhe on virtapihi ja kustannustehokas 10 gigatavun Ethernet-liitäntäratkaisu, joka tarjoaa parempaa suorituskykyä datakeskuspalvelimille ja verkkolaitteille.

Lisäksi Intel kehittää aktiivisesti verkkoekosysteemiä, ja yhtiö on ulottanut Intel Network Builders -ohjelmansa yli 180 yritykseen.

Lisämateriaalia osoitteessa: http://newsroom.intel.com/docs/DOC-6962

Lisätietoja antavat:

Camilla Törnblom
Intel Nordics
Puh. +46 8 5946 1729 tai +46 768 881 729
camilla.tornblom@intel.com

Michael Jääskeläinen
Hill+Knowlton Strategies
michael.jaaskelainen@hkstrategies.com

Intel
Intel on maailman johtavia innovaattoreita tietojenkäsittelyssä. Yhtiö suunnittelee ja kehittää teknologioita, jotka muodostavat perustan erilaisille tietoteknisille laitteille. Lisätietoja Intelistä saa kansainvälisiltä sivustoilta osoitteista http://newsroom.intel.com/ ja http://blogs.intel.com/.

Tiedote kokonaisuudessaan alla:

Intel Accelerates Industry’s Transition to Cloud-Ready Communications Networks

New Products and Ecosystem Collaborations Will Help the Industry
Modernize Today’s Networks and Build the Foundation for 5G

NEWS HIGHLIGHTS

• Expansion of Intel® Xeon® processor D-1500 product family and new Intel® Ethernet Controllers boost performance and bandwidth, and enable more intelligence in the network for rapid delivery of services to consumers and businesses.
  • Intel collaborates with industry leaders globally and announces that América Móvil* selected Intel as a technology partner to upgrade its network.
  • Intel grows its networking ecosystem to drive development and deployment of open, industry-standard solutions and announces collaboration with Red Hat* through Intel® Network Builders Fast Track.

SANTA CLARA, Calif., Nov. 9, 2015 – Intel Corporation announced today new products and collaborations to accelerate the move toward more agile and cloud-ready communications networks that can address today’s demand for new telecommunications, cloud and data center services and handle tomorrow’s devices and services.

Billions of devices are becoming connected – from smartphones to cars to factories – and that brings new use cases and service opportunities that drive unprecedented growth in network and storage demands. Today’s networks are not designed in a way that allows communications providers to quickly or cost effectively expand their infrastructure. To realize the potential of the Internet of Things (IoT) and enhance mobile computing experiences, communications networks need to be re-architected, with increased programmability and built-in flexibility throughout the infrastructure to handle the anticipated increase in volume and complexity of data traffic.

“Networks are facing extraordinary demands as more devices become connected and new digital services are offered,” said Sandra Rivera, vice president, Data Center Group and general manager, Network Platforms Group, Intel. “Building intelligence throughout the communications infrastructure and using a standards-based approach offers service providers the foundation to build agile, cloud-ready networks that allow them to expand their services capabilities.”

Intel Expands Ecosystem, Product Portfolio to Lay Foundation for Cloud-Ready Networks
Intel is working closely with industry leaders, including Cisco*, SK Telecom* and Verizon*, to accelerate the move toward more flexible and responsive networks today and to lay the foundation for future 5G networks. Intel offers cutting-edge technology that increases network capabilities and bandwidth and is growing an ecosystem to deliver standards-based solutions. Intel announced:

• América Móvil*, a leading mobile network operator in Latin America, recently selected Intel to be a technology consultant in an effort to evolve its networks to be more flexible, efficient and scalable. Intel will provide support and expertise to América Móvil as it modernizes its infrastructure to accelerate the launch of new services, automate its processes and reduce its network operation costs in Latin America and Europe.
  • New offerings in the Intel® Xeon® processor D-1500 product family provide a foundation for extending intelligence from the network core to the edge for improved performance and lower latency. The eight new processors offer high-performance, low-power and twice the maximum memory of previous generations in an integrated system-on-chip, making them well-suited for various networking, cloud storage, enterprise storage and IoT applications that operate in dense, rugged environments. More than 50 networking, cloud storage, enterprise storage and IoT system designs using the Intel Xeon processor D-1500 product family are in development.
  • The new Intel® Ethernet Multi-host Controller FM10000 Family combines proven Ethernet technology with advanced switch resources for use in high-performance communications network applications and dense server platforms. With up to 200 Gbps of high-bandwidth multi-host connectivity and multiple 100 Gigabit Ethernet ports, it delivers exceptional packet processing capability and significantly reduces performance bottlenecks in moving network traffic within and between servers.
  • The new Intel® Ethernet Controller X550 family is a low-power, cost-effective 10 Gigabit Ethernet connectivity solution that can offer a performance boost to data center servers and network appliances.
  • Intel is actively driving a networking ecosystem and has grown the Intel® Network Builders program to more than 180 companies. In August, Intel introduced the Intel® Network Builders Fast Track to increase the pace of innovation in the networking ecosystem by optimizing hardware and software solutions, supporting technology integration within the ecosystem and driving interoperable solutions.
  • Red Hat* is the first ISV to actively contribute to all key focus areas of the Intel Network Builders Fast Track. Red Hat brings strong expertise in commercializing open source technologies and has a long-standing collaboration with Intel to deliver standards-based solutions to the telecommunications industry. Through the expanded collaboration, the two companies will work together on optimizations to deliver carrier-grade solutions based on Red Hat software and Intel technology, jointly develop solution blueprints for communications networking use cases, and perform interoperability testing of their platforms with other ecosystem solutions.

Supporting Resources

About Intel
Intel (NASDAQ: INTC) is a world leader in computing innovation. The company designs and builds the essential technologies that serve as the foundation for the world’s computing devices. As a leader in corporate responsibility and sustainability, Intel also manufactures the world’s first commercially available “conflict-free” microprocessors. Additional information about Intel is available at newsroom.intel.com and blogs.intel.com, and about Intel’s conflict-free efforts at conflictfree.intel.com.

– 30 –

1 As compared to maximum memory of the Intel® Atom™ processor C2000 product family

Intel, Intel Atom, Xeon and the Intel logo are trademarks of Intel Corporation in the United States and other countries.

*Other names and brands may be claimed as the property of others.

CONTACT:    Lindsey Sech
                   lindsey.a.sech@intel.com

Intel
Intel on maailman johtavia innovaattoreita tietojenkäsittelyssä. Yhtiö suunnittelee ja kehittää teknologioita, jotka muodostavat perustan erilaisille tietoteknisille laitteille. Vastuullisuuden ja kestävän kehityksen johtavana yrityksenä Intel valmistaa maailman ensimmäisiä kaupallisesti saatavia, konfliktivapaita mikroprosessoreita. Lisätietoja Intelistä saa kansainvälisiltä sivustoilta osoitteista http://newsroom.intel.com/ ja http://blogs.intel.com/. Lisätietoja Intelin konfliktivapaista pyrkimyksistä löytyy osoitteesta conflictfree.intel.com. Suomessa Intelin uutisia julkaistaan myös Twitterissä osoitteessa https://twitter.com/IntelFinland.