Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Innovaatiot mittelevät Karhun Kidassa

Miktech Oy

Innovaatiot mittelevät Karhun Kidassa

Kutsu.
Julkaistu: 18.11.2013 klo 18:47
Julkaisija: Miktech Oy

Kuusi innovaatiota kilpailee keskenään Miktechin järjestämässä Karhun Kita III -tapahtumassa keskiviikkona 20.11.2013. Tapahtuma on osa kansainvälisen yrittäjyysviikon ohjelmaa.

Innovaatioiden kehittäjät esittelevät ideansa asiantuntijaraadille, joka antaa niistä palautetta. Raadin muodostavat toimitusjohtaja Kyösti Ylijoki Miset Oy:stä, rahoituspäällikkö Jukka Paavilainen Finnvera Oy:stä, toimitusjohtaja Markku Mutanen BAF Oy:stä, bisnesenkeli Vesa Lehtinen FiBAN ry:stä sekä IPR-asiantuntija Timo Alanne Berggren Oy Ab:sta. Voittajaidean valitsee yleisö, ja sen esittäjä palkitaan rahapalkinnolla.

– Esillä on monipuolinen valikoima innovaatioita robotiikasta ergonomiaan ja pinnoitusteknologiasta seurapeleihin. Etsimme mukaan ideoita, joilla on myös potentiaalia liiketoimintaan, toteaa kehityspäällikkö Marjo Niittuaho-Nastolin Miktech Oy:stä.

Karhun Kita III on yksi kansainvälisen yrittäjyysviikon (Global Entrepreneurship Week GEW) tapahtumista Mikkelissä. MikkeliES järjestää kansainvälisen yrittäjyysviikon (18.–24.11.) aikana useita yrittäjyyteen liittyviä tapahtumia. Ohjelman lisätiedot löytyvät osoitteesta www.mikkelies.fi/tapahtumat

Karhun Kita III -tapahtuman idea on peräisin television Leijonan Kita ja Leijonan Luola -ohjelmista. Tapahtuman toteuttamiseen on saatu EU-rahaa Euroopan sosiaalirahastosta, tuen on myöntänyt Etelä-Savon ELY-keskus.

Aika:                                  Keskiviikko 20.11.2013 klo 18

Paikka:                              Kongressi- ja konserttitalo Mikaeli

Lisätiedot:

Marjo Niittuaho-Nastolin, kehityspäällikkö, Miktech Oy, 0440 361 615, marjo.niittuaho-nastolin@miktech.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Uusi innovaatioympäristö ja start-up intensiivivalmennus on innovaatiotoiminnan ja uusien yrityksien kehittämistapa Miktech Oy:ssä. Valmennuksen tavoitteena on auttaa Etelä-Savon parhaita liikeideoita ja yritystaimia kasvuun, menestykseen ja kansainvälisyyteen. Palvelut on suunnattu erityisesti korkean teknologian ja osaamistason yrityksille, joilla on vahva halu kasvaa ja menestyä. Yrityksiä autetaan liiketoiminnan suunnittelussa, käynnistämisessä ja kehittämisessä. Hanketta rahoittavat Euroopan unionin sosiaalialan rahasto, alueen kunnat ja yritykset. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.