Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Föli-kortin voi ladata nyt myös mobiilisti

Turun seudullinen joukkoliikenne

Föli-kortin voi ladata nyt myös mobiilisti

Julkaistu: 05.10.2016 klo 09:02
Julkaisija: Turun seudullinen joukkoliikenne

Turun kaupunkiseudun joukkoliikenteen Fölin matkakortin voi ladata nyt myös matkapuhelimella. Lataamiseen tarvitaan Föli-sovellus, jonka voi ladata ilmaiseksi matkapuhelimien kaikkien käyttöjärjestelmien sovelluskaupoista.

Sovelluksella voi ladata sekä arvo- että kausikorttia. Tuplakortin lataaminen ei ole mahdollista sovelluksessa, joten se on tehtävä jatkossakin selaimessa tietokoneella.

Arvokortille ladattava summa on voi olla 10, 20 tai 30 euroa. Kausikorteista voi nyt alkuvaiheessa ladata rajattujen asiakasryhmien 30, 90 ja 180 päivän kortteja. Asiakasryhmiä lisätään vaiheittain palveluun. Kausikortille voi ladata myös lisäpäiviä, jotka ovat aikuisilla 10 päivää sekä nuorilla ja opiskelijoilla 8 päivää.

Lataukset voi maksaa laskulla tai pankkikortilla. Myös pankkikortin luotto-ominaisuutta voi käyttää.

Jotta puhelimen kautta tehty lataus yhdistyisi oikeaan matkakorttiin, on asiakkaan itse tallennettava sovellukseen oman matkakorttinsa numero. Yksilöllinen numero on painettu matkakortin kääntöpuolelle kortin yläosaan.

Numerosarjassa on 19 numeroa, ja koko sarjan kirjoittamisessa kannattaa olla huolellinen. Jos numeron kirjoittaa väärin ja ohjelma kuitenkin tunnistaa numeron oikeanlaiseksi, sovellus lataa jonkun toisen omistamaa korttia.

Matkakortin lataamisen lisäksi sovelluksella voi myös ostaa kertalippuja ja matkailijalippuja. Mobiilisovelluksen on Turun kaupunkiseudun joukkoliikenteelle toimittanut turkulainen iQ Payments Oy.

Lisätietoja: kehityspäällikkö Seppo Kemppainen, seppo.kempainen@turku.fi, 050 559 0591

Turku, Kaarina, Raisio, Naantali, Lieto ja Rusko muodostavat yhtenäisen joukkoliikennealueen, Turun seudun joukkoliikenne Fölin. Fölin alueella on voimassa tasataksa, eli hinta on sama matkan pituudesta riippumatta. Koko alueella on voimassa samat liput, hinnat ja alennusryhmät.

www.foli.fi