Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Etteplan suunnitteli seuraavan sukupolven virtuaalisen koulutuslaitteen kirurgien harjoittelua varten

Etteplan Oyj

Julkaistu: 07.10.2013 klo 10:46
Julkaisija: Etteplan Oyj

- Surgical Sciencen simulaattori luo uraauurtavia mahdollisuuksia lääkärien koulutukseen

Etteplan ja Surgical Science ovat yhteistyössä kehittäneet Surgical Sciencen seuraavan sukupolven virtuaalisen LapSim Haptic System®- koulutuslaitteen. Surgical Science on edelläkävijä vatsaontelon tähystykseen tarkoitettujen virtuaalisten harjoittelusimulaattoreiden kehittäjänä.

Etteplan vastasi LapSim Haptic System® -yksikön mekaniikkasuunnittelusta loppukäyttäjien stabiilisuudelle, käytettävyydelle ja suorituskyvylle asettamien korkeiden vaatimusten mukaisesti. Uusi koulutuslaite on otettu markkinoilla hyvin vastaan: Virtuaalisen koulutuslaiteen laitteen avulla lääkärit ovat todistettavasti kehittäneet taitojaan, mikä näkyy onnistuneina leikkauksina.

”Simulaattorin mekaniikkasuunnittelulla on erittäin tärkeä merkitys todentuntuisen leikkauskokemuksen luomisessa. Uskoimme tehtävän Etteplanille, koska heillä on laajaa tuotekehityksen asiantuntemusta ja syvällistä ymmärrystä lääketieteen tekniikan alasta”, sanoo Surgical Sciencen projektipäällikkö Christer Johansson.

Lisätietoja antavat:

Mikael Vatn
SVP, Operations Sweden
Etteplan
Puh. +46 708 81 48 20

Outi-Maria Liedes
SVP, Communications & Operational Development
Etteplan

Etteplan lyhyesti

Etteplan tuottaa teknisiä suunnittelupalveluita ja tuoteinformaation ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2012 Etteplanin liikevaihto oli 134,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on lähes 1 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.

www.etteplan.com