Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Etteplan hjälper Valmet förbättra sin konkurrensförmåga när det gäller kostnader

Etteplan Oyj

Pressmeddelande.
Publicerad: 03.12.2014 kl. 09:00
Utgivare: Etteplan Oyj

- Valmet har tilldelat Etteplan utmärkelsen Best Cost Competiveness Development Award som erkännande för deras samarbete

Verkstadskoncernen Valmet har belönat Etteplan som en samarbetspartner som har kunnat förbättra bolagets konkurrensförmåga när det gäller kostnader. Som Valmets kriterier för belöningen nämndes Etteplans positiva och aktiva inställning gällande nya globala åligganden och verksamhetsformer samt flexibiliteten när det gäller att öka kapaciteten i Finland och i kostnadsmässigt konkurrenskraftiga länder. Etteplan tackades även sin långsiktiga utveckling av verksamhet, personal och yrkeskunnande.

Etteplans och Valmets konstruktionssamarbete har under nästan 30 års tid utvecklats till ett strategiskt partnerskap. Utöver konstruktion levererar Etteplan även tjänster för teknisk dokumentation till Valmet. Under senare år har konstruktionsuppdragen i allt större utsträckning gjorts vid Etteplans enheter i Kina.

- Etteplans tjänstelösningar, som t.ex. offshoring- och kontinuerliga tjänster, har varit av avgörande betydelse för att kunna förbättra kostnadseffektiviteten när det gäller Valmets tjänster och produkter. Vi uppskattar speciellt Etteplans serviceinriktade och fördomsfria inställning när det gällt att föreslå nya lösningar och verksamhetssätt, berättar konstruktionschefen för Valmets affärsenhet Valmet Pappersfabriker, Timo Pirinen.

- Det känns verkligt fint att få ta emot Valmets erkännande, och vi uppskattar detta mycket. Erkännandet är ett resultat av ett långvarigt, målmedvetet och djupt samarbete som bägge parter drar nytta av, sammanfattar Etteplans Veikko Lamminen, SVP, Operations Finland.

För mer information, vänligen kontakta:

Veikko Lamminen
SVP, Operations Finland
Etteplan

Outi-Maria Liedes
SVP, Communications & Operational Development
Etteplan
Tel. +358 40 756 9620

Etteplan i korthet

Etteplan erbjuder ingenjörstjänster och teknikinformationslösningar till världens ledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften på våra kunders produkter och tekniska processer genom hela produktlivscykeln. Resultatet av Etteplans innovativa ingenjörskunnande syns i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Etteplan omsatte 128,6 miljoner (EUR) 2013. Bolaget har cirka 1 800 medarbetare i Finland, Sverige, Nederländerna och Kina. Etteplans aktie är noterad på OMX Nordic Exchange under tickern ETT1V.

www.etteplan.com