Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Erittäin ohut floatlasi kosketusnäyttöjä ja monitoreita varten

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Erittäin ohut floatlasi kosketusnäyttöjä ja monitoreita varten

Julkaistu: 10.02.2015 klo 15:01
Julkaisija: Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Pilkington Microfloat™- ja Microwhite™ -floatlasit ovat erittäin ohuita ja korkealaatuisia tuotteita, jotka on valmistettu tarkkojen standardien mukaisesti. Valmistusprosessissa on noudatettu tiukimpia laatuvaatimuksia ja erittäin alhaisia paksuustoleransseja, jotta tuotteet olisivat mahdollisimman tasalaatuisia ja monikäyttöisiä.

Suurempia kosketusnäyttöjä ja monitoreita koskevat erilaiset vaatimukset kuin pieniä mobiililaitteiden näyttöjä. Suurissa digitaalinäytöissä ei välttämättä tarvitse käyttää alle 1 mm:n paksuista ultraohutta lasia. Sekä Pilkington Microfloat™- että Microwhite™-lasien valmistuksessa käytetään tavallista floatlasin valmistusprosessia. Pilkington Microfloat™-lasi on klassinen kirkas floatlasi ja uusi Pilkington Microwhite™ on puolestaan vain vähän raudan oksideja sisältävä lasi, joka on tämän vuoksi erittäin kirkas ja vääristämätön, minkä lisäksi se läpäisee tavallista enemmän valoa.

Pilkington Microfloat™ ja Pilkington Microwhite™ ovat erittäin monikäyttöisiä laseja, joita voidaan käyttää muun muassa mikroskooppien objektilaseissa, meikkauspeileissä, kromatografialevyissä, LCD-valokuvamaskeissa, ajoneuvolasina ja teknisenä lasina sekä tietokoneiden näytöissä ja tableteissa.

Lasia on saatavilla eri paksuisena käyttötarkoituksesta riippuen: mikroskooppien objektilasit (0,95–1,05 mm), mikroskooppien objektilasit ja meikkauspeilit (1,0–1,2 mm), kromatografialevyt, meikkauspeilit ja tekninen lasi (1,2–1,4 mm) sekä valokuvamaskit, autoteollisuus ja tekninen lasi (1,5–1,7 mm).

Nämä erittäin suorituskykyiset lasituotteet ovat esillä NSG Groupin osastolla #8-D352.

Saat lisätietoja vierailemalla ositteessa www.pilkington.com/digitalsignage

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Pilkingtonin nimi on liitetty läheisesti lasiin jo vuodesta 1826. Vuonna 2006 japanilainen NSG Group osti Pilkington plc:n ja nimi Pilkington säilytettiin NSG Groupin rakennus- ja autolasipuolen tuotenimenä. Laajentunut NSG Group on yksi maailman suurimmista lasin ja lasituotteiden valmistajista rakennusteollisuudelle, autoteollisuudelle ja erikoislasisektorille. Valmistustoimintaa on 29 maassa, neljässä maanosassa ja myyntiä noin 130 maassa. Tilivuonna joka päättyi 31.3.2012 NSG Group raportoi myynniksi noin 5 miljardia euroa. NSG Groupin liikevaihdosta 41% tuli Euroopasta, 29% Japanista, 14% Pohjois-Amerikasta ja 16% muualta maailmasta.

www.pilkington.fi