Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Dieselautojen uusi ongelma kaupunkiajossa

SEAB Finland Oy

Dieselautojen uusi ongelma kaupunkiajossa

Julkaistu: 06.02.2014 klo 10:36
Julkaisija: SEAB Finland Oy

Rajallisen käyttöiän omaavista hiukkassuodattimista on muodostunut kallis menoerä dieselautoilijoille. Suodattimista tuli alun perin pakollisia uusien EU-määräysten jälkeen vuonna 2007, mutta hiukkassuodattimia löytyy myös vanhemmista dieselautoista. Ongelmia syntyy lyhyiden ajomatkojen ja kylmien olosuhteiden myötä, jolloin pakokaasujen lämpötila ei kasva tarpeeksi korkeaksi puhdistaakseen dieselsuodattimen. Tämä altistaa suodattimen täyttymiselle ja lopulta tukkeutumiselle. Hiukkassuodattimen vaihdossa on automerkin ja – mallin mukaan syytä varautua useamman tuhannen euron kustannuksiin.

STP:n uudella hiukkassuodattimen puhdistajalla suodattimen käyttöikää voidaan pidentää.

Säännöllisesti käytettynä STP hiukkassuodattimen puhdistaja:

• Avaa tukkeutuneen hiukkassuodattimen normaalin ajon aikana
  • Pidentää hiukkassuodattimen ja moottorin käyttöikää ilman tarvetta käsin purkamiselle
  • Vähentää nokipäästöjä
  • Laskee polttoaineen kulutusta

Käyttöohje: Kaada pullollinen ainetta täyteen tankkiin (riittää 50–60 litran tankkiin) 3000km:n välein. Turvallinen käytettäväksi muiden STP – lisäaineiden kanssa. Sopii dieselmoottoreille, jotka on varustettu tehdas- tai jälkiasennetulla hiukkassuodattimella. Ei suositella raskaille ajoneuvoille, joissa on CRT-suodatin.

Huom! Tutustu aina auton ohjekirjaan. Älä jätä hiukkassuodattimen varoitusvaloa huomioimatta, sillä jatkuva ajaminen voi johtaa noen liialliseen kertymiseen.

STP:n tuotteita myyvät Motonet, Tokmanni, Halpa-Halli, Minimani ja hyvin varustetut autotarvikeliikkeet.

SEAB Finland kuuluu Skandinaaviseen SEAB yritysryhmään, joka on Euroopan merkittävin autokemikaalien maahantuoja ja markkinoija. SEAB Finlandin edustamiin tuotemerkkeihin kuuluu mm. STP, DuPont, Armor All ja Wunder-Baum.

Lisätietoa maahantuojalta SEAB Finland Oy, 010 423 1520.