Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Avant Tecno Oy laajentaa Pilkingtonin vanhaan kiinteistöön Ylöjärvellä

Avant Tecno Oy

Avant Tecno Oy laajentaa Pilkingtonin vanhaan kiinteistöön Ylöjärvellä

Julkaistu: 18.03.2015 klo 09:15
Julkaisija: Avant Tecno Oy

Pienkuormaajia valmistava Avant Tecno Oy on ostanut naapuritontillaan sijaitsevan Pilkington NSG:n 44 000 neliömetrin teollisuuskiinteistön. Kiinteistökauppa on Avantin ja myös koko Pirkanmaan mittakaavassa merkittävä. Avantin hallitilat kasvavat kaupan myötä yli kaksinkertaisiksi.

“Olimme tilanteessa, jossa meidän olisi joka tapauksessa laajennettava kiinteistöämme, koska tietyille toiminnoillemme tilat olivat käymässä yksinkertaisesti liian pieniksi. Kaupan myötä pääsemme nopeasti siirtämään toimintojamme uusiin tiloihin ja tuotanto saa näin tarvittua lisätilaa“, kertoo Avantin myyntijohtaja Jani Käkelä.

Koko kiinteistöä ei oteta omaan käyttöön heti, mutta sinne tullaan nopealla aikataululla siirtämään osa tuotannosta ja lähettämötoimintaa. Pilkington NSG jää vuokralle kiinteistöön ja on selkeästi suurin yksittäinen vuokralainen. Kiinteistökauppa mahdollistaa Avant Tecno Oy:n ja sen henkilönostimia valmistavan tytäryhtiön Leguan Lifts Oy:n tuotannon laajentamisen Ylöjärven tiloissa pitkälle tulevaisuuteen.

“Näin suuressa kiinteistössä on tällä hetkellä liian paljon tilaa omalle toiminnallemme, joten tulemme alussa vuokraamaan kiinteistöstä ison osan ulkopuolisille toimijoille. Kiinteistökaupan kautta kuitenkin varmistamme kasvumahdollisuutemme pitkälle tulevaisuuteen”, selventää Käkelä.

Avant Tecno hakee kasvua Yhdysvalloista – laajat markkinat vakauttavat toimintaa

Avantin myynti on kasvanut tasaisesti viime vuosien ajan hyvin haastavasta Euroopan ja Venäjän taloustilanteesta huolimatta. Syyskuussa 2014 päättyneen tilikauden liikevaihto oli noin 82 miljoonaa euroa, joka on yrityksen historian korkein. Myös konsernitasolla liikevaihto rikkoi ensimmäisen kerran 100 miljoonan euron rajan. Tällä hetkellä Avant-kuormaajia myydään ympäri maailman jo yli 50 maassa. Markkina-alueen laajuus ja monipuolisuus on yksi syy menestymisen taustalla.

“Uskomme vähintään 5 prosentin vuosittaiseen kasvuun jatkossakin. Tavoite on, että pystymme pitämään myyntimme suurin piirtein samalla tasolla Euroopan alueella. Kasvua haemme Yhdysvalloista, johon perustimme Avant Tecno USA:n noin kaksi ja puoli vuotta sitten”, kommentoi Käkelä.

Myyntijohtaja Jani Käkelä
jani.kakela@avanttecno.com

--

Avant Tecno Oy on maailman johtava korkealuokkaisten pienkuormaajien ja niiden työlaitteiden ja lisävarusteiden valmistaja. Yritys aloitti toimintansa vuonna 1991 ja on vuosien saatossa muodostunut käsitteeksi pienkuormaajien alalla monien innovatiivisten ratkaisujen ansiosta. Avantin tehdas sijaitsee Ylöjärvellä Tampereen kupeessa. Lisäksi Avantilla on omat myyntiyhtiöt Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa sekä maahantuojia yli 40 maassa eri puolilla maailmaa. www.avanttecno.com