Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Aluekehitys edellyttää digitalisaation laajaa hyödyntämistä

Aluekehitys edellyttää digitalisaation laajaa hyödyntämistä

Julkaistu: 15.10.2015 klo 14:57
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Pohjois-Satakunnassa kehitetään tulevaisuuden palveluja hankkeella, jonka veturiksi etsitään hankepäällikköä.

PSSV Palvelut Oy käynnistää vuoden mittaisen hankkeen edistämään valokuituverkon käyttöä ja käytön hyödyntämistä. ”Kuitu käyttöön – valokuituverkon hyödyntäminen” -hanke edesauttaa aluekehittämistä toimivien yhteyksien kautta. Valokuitu mahdollistaa uusien palvelukokonaisuuksien käyttöönoton esimerkiksi yrityksissä, sosiaali- ja terveysalalla ja koulutuksessa.

– Tavoitteenamme on lisätä eri käyttäjäryhmien tietämystä, ymmärrystä ja osaamista toimivien tietoliikenneyhteyksien käytettävyydestä ja palvelutarjonnasta, toteaa Pohjois-Satakunnan Seutuverkot Oy:n toimitusjohtaja Torsti Ruokoski.

Tavoitteellisuuden tueksi haetaan hankkeelle parhaillaan hankepäällikköä kehittämään kanssamme Pohjois-Satakunnasta yhtä maamme eturivin digitalisaatiota hyödyntävää aluetta.

– Valokuituverkosta hyötyville, eli alueen asukkaille, yrityksille ja yhteisöille on informoitava ymmärrettävästi, mihin kaikkeen tehokasta valokuituverkkoa voisi hyödyntää. Tietoliikenneverkkojen palveluja ymmärtävää hankevetäjää tarvitaan tulevaisuuden palvelutarpeiden hahmotteluun.

Pohjois-Satakunnassa on laaja, lähes jokaiseen talouteen ja yritykseen tarvittaessa ulottuva valokuituverkko. Käynnistyvä hanke saa rahoitusta Maaseuturahastosta Leader-hankkeiden  kautta. Hanke toteutetaan Honkajoen, Jämijärven, Karvian, Kankaanpään, Kiikoisten, Lavian, Pomarkun ja Siikaisten alueilla.

Rekrytointi-ilmoitus löytyy www.pssv.fi

Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy, Torsti Ruokoski, toimitusjohtaja, p. 040 536 2600, torsti.ruokoski@pssv.fi

Pohjois-Satakunnan Seutuverkko Oy (PSSV) on viiden kunnan omistama yhtiö. PSSV rakentaa valokuituverkon Pohjois-Satakuntaan.