Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalilta lämmönvaihtimia öljyn- ja kaasuntuontoalukselle

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta lämmönvaihtimia öljyn- ja kaasuntuontoalukselle

Julkaistu: 27.01.2015 klo 09:45
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimia kahdelle öljyn- ja kaasuntuotantoalukselle, jotka sijaitsevat Angolan rannikon edustalla. Tilauksen arvo on reilut 5 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Tilaus käsittää öljyn- ja kaasuntuotantoaluksilla (FPSO) toimitettavat kompaktit lämmönvaihtimet raakaöljyn käsittelyn eri vaiheisiin, kuten jäähdyttämiseen, lämmittämiseen ja lauhduttamiseen.

”Tämä on öljy- ja kaasuteollisuuden toinen tilaus meille lyhyen ajan sisällä. Se todistaa tuotteitemme toimivuuden ja luotettavuuden vaativissa olosuhteissa”, sanoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että… Angola on toiseksi suurin öljyntuottaja Saharan etelänpuoleisessa Afrikassa heti Nigerian jälkeen? Se tuotti 1,8 miljoonaa barrelia öljyä ja muita nesteitä vuonna 2013 (Lähde: EIA).

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com