Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalille yli 12 miljoonan euron tilaus Kanadaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille yli 12 miljoonan euron tilaus Kanadaan

Julkaistu: 29.01.2015 klo 08:15
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimet öljyntuotantolaitokseen Kanadaan. Tilauksen arvo on 12,2 miljoonaa euroa ja laitteet toimitetaan vuoden 2015 aikana.

Alfa Lavalin kompakteja lämmönvaihtimia käytetään lämmön talteenottoon ja uudelleen käyttöön öljyn tuotantoprosessissa maksimoiden energiatehokkuuden.

”Kyseessä on Alfa Lavalin kuudes suuri öljyn ja kaasun tuotantoon liittyvä tilaus kolmen kuukauden sisällä. Tilaus vahvistaa asemaamme vahvana laitetoimittajana tämän toimialan vaativiin sovelluksiin”, toteaa Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että…Kanada on maailman viidenneksi suurin energiantuottaja ja USA:n pääasiallinen tuontienergian lähde?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com