Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalille reilun 26 miljoonan euron uppopumppujärjestelmätilaus Etelä-Koreasta

Alfa Laval Nordic Oy

Julkaistu: 23.10.2014 klo 08:00
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa Framo-uppopumppujärjestelmän eteläkorealaiselle Samsung Heavy Industries -yhtiölle. Kaupan arvo on 26,2 miljoonaa euroa ja toimitus Nigerian Egina-öljykentälle tapahtuu vuonna 2015.

Tilaus käsittää uppopumppujärjestelmän niin kutsutulle FPSO-tuotantoalukselle, joka kykenee tuottamaan, varastoimaan ja purkamaan nesteytettyä kaasua, öljyä ja öljyjalosteita.

Samsungin rakentama alus tulee Total S.A. -nimisen yhtiön käyttöön ja se ankkuroidaan Nigerian rannikon edustalle.

”Tämä on ensimmäinen iso uppopumppujärjestelmäkauppa sen jälkeen, kun Framo-brändin järjestelmät otettiin Alfa Lavalin tuotevalikoimaan Frank Mohn AS -yritysoston myötä. Framon tuotteet sopivat hyvin meidän Marine ja Oil and Gas -divisioonan tarjontaan”, kertoo konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta.

Tiesitkö että…FPSO-tuotantoalus ankkuroidaan Nigerian rannikon edustalla olevalle Egina-öljykentälle, josta löytyy öljyvarantoja noin 1500 metrin syvyydeltä? Kentän lasketaan tuottavan öljyä vielä 25 vuotta.

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com