Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Lavalille reilun 13 miljoonan tilaus öljykentälle Kanadaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille reilun 13 miljoonan tilaus öljykentälle Kanadaan

Julkaistu: 22.10.2014 klo 13:13
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa Kanadan rannikon edustalle sijaitsevalle öljykentälle uppopumppujärjestelmät. Atlantilla Newfoundlandista itään sijaitsevalle kentälle menevä toimitus on ajoitettu ensi vuodelle 2015.

Konsernijohtaja Lars Renströmin mukaan kyseessä on toinen suuri toimitus, joka koskee Alfa Lavalin Framo-tuotteita. Framo-brändi tuli osaksi Alfa Lavalin valikoimaa, kun yritys osti norjalaisen uppopumppujärjestelmiä valmistavan Frank Mohn A/S:n huhtikuussa 2014.

Tiesitkö, että…Kanadan raakaöljytuotanto nousee 3,5 miljoonasta barrelista päivässä aina 6,4 miljoonaan barreliin vuoteen 2030 mennessä (lähde: Canadian Association of Petroleum Producers)?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com