Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Laval voittanut 6,3 miljoonan euron panimotilauksen Intiaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval voittanut 6,3 miljoonan euron panimotilauksen Intiaan

Julkaistu: 14.12.2015 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen maailman johtaviin lukeutuvalta monikansalliselta panimoryhmältä ja toimittaa prosessiratkaisun ryhmän Intian tehtaaseen. Tilaus on arvoltaan noin 6,3 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuonna 2016.

Tilaus koskee kokonaista prosessilinjastoa, johon kuuluvat erottimet, lämmönvaihtimet, sekoittimet sekä nesteenkäsittelylaitteet. Prosessilinja tulee käsittelemään muun muassa hiivan lisäämisen, käymisen, kypsymisen ja suodatuksen. Kyseessä on ensimmäinen panimo Intiassa, joka hyödyntää Alfa Lavalin käymisen käsittelyaikaa nopeuttavaa sekoitusteknologiaa.

"Tämä tilaus on meille hyvin mielenkiintoinen ja tärkeä, koska siihen liittyy ainutlaatuista teknologiaa ja kokonainen prosessilinjasto. Tilauksen arvoa nostaa myös se, että kyseessä on yksi maailman suurimmista panimoteollisuuden toimijoista,” toteaa Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että… Alfa Lavalin IsoMix-tekniikalla käymisen käsittelyaikaa voidaan vähentää jopa 30 prosenttia?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 18 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).