Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Laval sai reilun 6 miljoonan euron pumpputilauksen Lähi-idän energiasektorilta

Alfa Laval Nordic Oy

Julkaistu: 21.11.2014 klo 08:00
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa polttoöljyn käsittelyjärjestelmän voimalaitokseen Lähi-itään. Toimitus tapahtuu 2015 vuoden aikana.

Polttoöljyn käsittelyjärjestelmä sisältää pumput ja separaattorit, joiden avulla raakaöljy voidaan erottaa ja hyötykäyttää polttoaineena sähköntuotannossa.

”Tämä oli tärkeä tilaus energiateollisuudelta. Alfa Laval on saanut viime aikoina merkittäviä kauppoja maakaasu- ja öljynporausalalta sekä öljynjalostamoilta. Tuore kauppa vahvistaa asemaamme luotettavana toimijana energia-alalla”, konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta sanoo.

Tiesitkö että… ensi vuonna Alfa Laval on ollut jo 25 vuotta Lähi-idän markkinoilla?

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy