Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Laval sai reilun 10 miljoonan euron ilmalämmönsiirrintilauksen Yhdysvaltoihin

Alfa Laval Nordic Oy

Julkaistu: 11.11.2014 klo 11:05
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa ilmajäähdyttimet maakaasuterminaaliin Yhdysvalloissa. Kaupan arvo on 10,4 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuonna 2015.

Alfa Lavalin ilmajäähdyttimiä käytetään jäähdyttämään pääprosessivirtoja vientiterminaalissa, jossa jäähdytetyt maakaasunesteet (etaani, propaani ja butaani) lastataan säiliöaluksiin.

Toimituksessa käytetään Alfa Lavalin viime vuonna 2013 ostaman Niagara Blower -yhtiön tuotteita.

Tiesitkö että…monet liuskekaasumuodostumat sisältävät myös niin sanottua nesteytettyä maakaasua (NGL), kuten etaania, propaania ja butaania? Nämä voidaan erottaa maakaasusta ja varastoida esimerkiksi petrokemian tehtaalle ja käyttää kotitalouksien lämmittämiseen sekä alusten polttoaineeksi.

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com