Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Laval sai lähes 9 miljoonan euron lämmönvaihdintilauksen Kanadaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval sai lähes 9 miljoonan euron lämmönvaihdintilauksen Kanadaan

Julkaistu: 13.11.2014 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa energiatehokkaat lämmönvaihtimet öljyntuotantolaitokseen Kanadaan. Kaupan arvo on 8,7 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuonna 2015.

Alfa Lavalin kompakteja lämmönvaihtimia käytetään lämmön talteenottoon, joka uudelleen ohjataan öljyn tuotantoprosessiin. Näin varmistetaan maksimaalinen energiatehokkuus.

”Tämä on meille toinen merkittävä tilaus lyhyellä aikavälillä Pohjois-Amerikassa. Tilaus vahvistaa asemaamme alan vaativien sovellusten vahvana laitetoimittajana”, konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta sanoo.

Tiesitkö että… Kanadan öljytuotannon ennustetaan kasvavan tasaisesti neljän prosentin vuosivauhdilla aina vuoteen 2030 asti? (lähde Canadian Association of Petroleum Producers CAPP)

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com