Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Alfa Laval saanut 6,4 miljoonan euron tilauksen Yhdysvalloista

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval saanut 6,4 miljoonan euron tilauksen Yhdysvalloista

Julkaistu: 26.01.2016 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa ilmajäähdyttimiä voimalaitokseen Yhdysvaltoihin. Tilaus on arvoltaan 6,4 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu tänä vuonna 2016.

Alfa Lavalin ilmanjäähdyttimet jäähdyttävät voimalaitoksen kaasuturbiinien voiteluöljyn ja haihduttavat ylijäämälämmön turbiineista.

Tiesitkö, että… maakaasusta sähköä tuottavien voimalaitoksien määrä kasvaa voimakkaasti Yhdysvalloissa ja ylittää jo hiilivoimaloiden sähköntuotannon?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 18 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).