Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » ALFA LAVAL ARCTIGO –optimaalinen rakenne - Uusi teollisten ilmajäähdyttimien tuotesarja

Alfa Laval Nordic Oy

Julkaistu: 26.11.2014 klo 08:15
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Ainutlaatuiseen modulaariseen konseptiin perustuva Alfa Lavalin uusi Arctigo-ilmanjäähdytin rakennetaan sovelluskohtaisesti käyttötarkoituksen vaatimusten mukaan, jotta sen energiatehokkuus, luotettavuus ja käytön helppous olisivat optimaalisia.

Sovellusosaaminen

Alfa Lavalilla on vuosikymmenien laaja kokemus ja käytännön osaaminen lämmönsiirrosta. Tiedon ja tekniikan yhdistäminen Helpmanin ja Fincoilin kanssa on tuloksena syntynyt uusi teollisuuden ilmanjäähdyttimien valikoimamme – Alfa Laval Arctigo.

Arctigo-ilmanjäähdyttimillä saavutetaan optimaaliset olosuhteet kaikkiin teollisuuden jäähdytystarpeisiin, kuten teollisuustilojen pakkas- ja kylmävarastoihin tai tuoreiden elintarvikkeiden säilytykseen.

Laaja ja monipuolinen valikoima

Yhteen suuntaan puhaltavat teollisuuden ilmanjäähdyttimet ovat erinomaisia niin jäähdytys- kuin pakastuskäyttöön keskikokoisissa ja suurissa kylmätiloissa. Ne on suunniteltu pitämään tuoretavaroiden ja pakasteiden olosuhteet ihanteellisina, kuivassa tai kosteassa ympäristössä ja
+10 – -40 °C:n lämpötilassa. Laaja ja kattava Arctigo-valikoima perustuu modulaariseen konseptiin ja saatavana on laaja valikoima erilaisia rakennevaihtoehtoja, puhallin tyyppejä sekä useita eri lisävaihtoehtoja.

Alfa Laval Arctigo lyhyesti:

• Sopii kaikille HFC-kylmäaineille, ammoniakille, hiilidioksidille ja liuoksille
  • Suorahöyrystys (DX)- ja pumppukiertojärjestelmä
  • Mitoituspaineet HFC DX 33 bar, NH3-pumppu 27 bar, CO2 33–60 bar, liuos 6 bar
  • Kolmion- tai neliönmuotoinen lohkon geometria
  • Lamelliväli 4–12 mm
  • 1–8 puhallinta, puhaltimien halkaisija 450–1000 mm
  • Saranoidut puhallinlevyt helpottavat huoltoa, säästävät aikaa ja rahaa
  • Ilmaa puhaltava tai ilmaa imevä rakenne
  • Huonelämpötila +10– -40 °C
  • Tehoalue 3–250 kW
  • Ilmamäärät 3000–120 000 m3/h

Laskentaohjelma ja asiakastuki

Alfa Lavalin helppokäyttöinen laskenta-ohjelmamme AlfaSelect Air auttaa valitsemaan käyttötarkoitukseen sopivimman ratkaisun. Ohjelma tarjoaa erilaisia moduuleja mekaaniseen ja termiseen määritykseen sekä suoran pääsyn lisävarusteiden valintaan ja hinnoitteluun useita kielivaihtoehtoja sisältävän käyttöliittymän kautta.

Alfa Lavalin asiakkaat saavat paikallista tukea kaikkialla maailmassa 103 myyntitoimiston tuote- ja sovellusasiantuntijoilta yhteensä 53 maassa. Myös alkuperäiset varaosat ovat helposti saatavilla Alfa Lavalin jälleenmyyjiltä. Suomessa Alfa Lavalin kylmätekniikan tuotteiden jälleenmyyjänä toimii Combi Cool Oy.

Hannu Viikilä, Kylmätekniikan liiketoimintayksikön päällikkö, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 517  , hannu.viikila@alfalaval.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com