Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Accenture ja Microsoft julkistavat uuden hybridipilvialustan

Accenture ja Microsoft julkistavat uuden hybridipilvialustan

Julkaistu: 08.12.2014 klo 17:07
Julkaisija: Accenture

Yhtiöiden teknologia-, toimiala- ja toteutusosaamisen yhdistävä ratkaisu helpottaa yritysten siirtymistä pilveen

Accenture ja Microsoft vahvistavat pitkäaikaista strategista yhteistyötään julkistamalla uuden Microsoft Azure -pohjaisen Accenture Hybrid Cloud Solution -hybridipilvialustan. Yhtiöt rahoittavat ja suunnittelevat uuden alustan yhteistyössä Avanaden kanssa. Ratkaisu auttaa yrityksiä toteuttamaan uusia toimintoja, kustannussäästöjä ja innovaatioita sekä yhdistämään pilvipalvelun edut ja perinteisestä IT-ympäristöstä tutun hallittavuuden.

Kyseessä on Accenturen ja Microsoftin mittavin yhteistyöhanke sitten vuoden 2000, jolloin yhtiöt perustivat yhdessä teknologiayhtiö Avanaden. Microsoftin ratkaisuja tarjoava Avanade työllistää yli 22 000 henkilöä ympäri maailman, ja yhtiön myynti on globaalisti yli kaksi miljardia dollaria. Nyt julkistettu hybridipilvialusta yhdistää näiden kolmen yhtiön teknologia-, toimiala- ja toteutusosaamisen. Ratkaisun avulla organisaatiot voivat kytkeä pilven osaksi toimintaansa ja tuottaa kaiken palveluna, mikä nopeuttaa innovaatioiden kehittämistä ja luo uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

”Laajentunut yhteistyömme Microsoftin kanssa edustaa täysin uudenlaista ratkaisua asiakkaidemme kohtaamiin haasteisiin pilven käyttöönotossa ja hyödyntämisessä”, sanoo Accenturen toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Pierre Nanterme. ”Tietohallinnolle asetetaan jatkuvasti uusia vaatimuksia, joihin vastaaminen edellyttää yritysten infrastruktuurin, ohjelmistosovellusten, datan sekä toimintojen älykästä yhdistämistä, jotta yritykset muuttuvat ketteriksi, älykkäiksi ja digitaalisiksi. Ainutlaatuinen yhteishankkeemme Microsoftin ja Avanaden kanssa on yksi Accenturen tärkeimpiä yritysten pilveen siirtymistä tukevia strategisia aloitteita.”

”Yritykset ympäri maailmaa etsivät sopivia alustoja ja kumppaneita muuntuakseen ja menestyäkseen mobiiliin ja pilveen panostavassa toimintaympäristössä”, toteaa Microsoftin toimitusjohtaja Satya Nadella. ”Microsoft Cloud yhdistettynä Accenturen toimialatuntemukseen ja toteutusosaamiseen vauhdittaa yritysten siirtymistä pilveen ja tuo asiakkaillemme uusia hyötyjä, kuten tehokkaita sovelluksia ja analytiikkatoimintoja. Ratkaisu myös parantaa yritysten tuottavuutta.”

Accenture Hybrid Cloud Solution for Microsoft Azure tarjoaa ainutlaatuista tehoa ja joustavuutta sovellusten siirtämiseen ja hallinnointiin yksityisten ja julkisten pilvien välillä hallitusti, saumattomasti ja automaattisesti yhdestä käyttöliittymästä. Ratkaisun tärkeimmät ominaisuudet ja hyödyt:

• Microsoft Azuren Microsoft Cloud Platform tarjoaa yritystasolla suorituskyvyn, skaalautuvuuden ja hybridiominaisuudet sekä Windows Server with Hyper-V, Microsoft System Center ja Azure Pack -ratkaisut asiakaskohtaisiin konesaleihin.
  • Integrointi Accenture Cloud Platform -pilvialustaan. Accenturen ratkaisu tukee usean pilvipalvelun ympäristöjä, joihin asiakkaat voivat itse asentaa haluamiaan sovelluksia. Alustan keskitetty hallintaliittymä mahdollistaa useiden eri pilvipalvelujen hallinnan sekä työkuormien hallinnan pilvien välillä. Alusta tarjoaa myös yritystason hallintaominaisuudet, luotettavuuden, tietoturvan ja toiminnot.
  • Kattava valikoima Accenturen toimialakohtaisia asiantuntijapalveluita tukemaan asiakkaita pilvipalveluihin liittyvien tavoitteiden määrittämisessä ja toteuttamisessa – strategiasta ja suunnittelusta pilveen siirtymiseen ja käyttöönottoon sekä hallittuihin palveluihin.
  • Avanaden asiantuntijat, joilla on laaja-alaista ja syvällistä osaamista Microsoftin teknologioista sekä kyky luoda lisäarvoa yrityksen liiketoiminnalle.

Ratkaisu on jo kokeilukäytössä öljy- ja kaivosyhtiö Freeport-McMoRanissa. Tarkoituksena on kehittää yritykselle uusi teollisen internetin alusta kaivostoiminnan tehostamiseksi. Alustan avulla työnvalvojat voivat analysoida kaivoksen tapahtumia ja reagoida niihin lähes reaaliajassa, jolloin tuotantoon ja siten myös liikevaihtoon vaikuttaviin tekijöihin voidaan puuttua välittömästi.

”Päätimme digitalisoida yrityksemme kaivostoiminnan”, kertoo Freeport-McMoRanin toimitusjohtaja Bert Odinet. ”Valitsimme Accenturen ja Microsoftin auttamaan meitä realisoimaan hybridipilven hyödyt ja nopeuttamaan siirtymistämme pilveen.”

Lue alkuperäinen englanninkielinen tiedote täältä: http://newsroom.accenture.com/news/accenture-and-microsoft-launch-new-hybrid-cloud-platform-to-accelerate-enterprise-wide-adoption.htm

Accenture
Accenture on globaali liikkeenjohdon konsultoinnin, tietotekniikan ja ulkoistamisen palveluyritys. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 305 000 ammattilaista, jotka palvelevat asiakkaita yli 120 maassa. Accenture yhdistää vankan kokemuksen, kattavan toimialojen ja liiketoiminta-alueiden osaamisen sekä tutkimustiedon maailman johtavista yrityksistä. Accenture työskentelee yhdessä yritysten tai julkisen sektorin organisaatioiden kanssa tavoitteenaan auttaa näitä menestymään pitkäjänteisesti. Accenturen liikevaihto oli 31.8.2014 päättyneenä tilivuotena 30,0 miljardia dollaria. www.accenture.com.

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoft Oy:n palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Heinäkuussa 2014 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 86,83 miljardia US dollaria.

Avanade
Avanade tarjoaa digitaaliseen maailmaan liiketoimintaa tukevia teknologiaratkaisuja, pilvipalveluja sekä jatkuvia palveluja, jotka yhdistävät näkemyksen, innovaatiot ja Microsoft-teknologioiden erikoisosaamisen. Osaajamme auttavat tuhansia organisaatioita kaikilta toimialoilta tehostamaan toimintaansa, työntekijöidensä tuottavuutta ja asiakasuskollisuutta. Avanade yhdistää maailmanlaajuisen asiantuntijaverkostonsa liiketoiminta-, toimiala- ja teknisen osaamisen tarkkaan hiottuihin toimintamalleihin, jotka tuottavat korkealaatuisia ratkaisuja hyödyntäen sekä vakiintuneita että uusia teknologioita – paikan päällä, pilvipalveluna tai ulkoistettuna. Avanaden enemmistöosuuden omistaa Accenture ja sen perustivat vuonna 2000 Accenture LLP ja Microsoft Corporation. Avanade työllistää 22 000 ammattilaista yli 20 maassa. Yhtiön Suomen konttori sijaitsee Helsingissä. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.avanade.fi.

# # #

Hannah Unkefer