Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » A-INSINÖÖRIT hakee rakennuttamisen markkinaosuuden kasvua rekrytoimalla kärkihankemallien ykkösmiehen

A-Insinöörit Oy

Julkaistu: 26.02.2014 klo 12:00
Julkaisija: A-Insinöörit Oy

Juhani Karhusta A-Insinöörit-konsernin rakennuttamisen toimialan rakennuttajajohtaja

A-INSINÖÖRIT-konsernin kasvustrategiaan perustuvia rekrytointeja on jatkettu. Rakennuttamisen toimialan rakennuttajajohtajana aloittaa 1.4.2014 Juhani Karhu.  Karhu on alalla tunnettu ja ansioitunut osaaja, joka on etenkin suurien ja vaativien hankkeiden johtamiseen ja rakennuttamiseen erikoistunut asiantuntija.

Karhu siirtyy A-Insinööreille Senaatti-kiinteistöistä, jossa hän on kaksi vuotta toiminut rakennuttamisjohtajana. Sitä ennen Karhu toimi yhdeksän vuotta A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:n Etelä-Suomen aluejohtajana ja aiemmin rakennusliikkeissä erilaisissa johtotehtävissä suunnittelujohtajana, projektipäällikkönä ja työpäällikkönä.

”Karhusta saamme rakennuttamisen toimialalle johtajan, joka on arvostettu rakennuttamisen ammattilainen. Hänen nimityksensä tukee A-INSINÖÖRIT-strategiaa vahvistaessamme toimintaamme pääkaupunkiseudulla. Hänellä on yli 30 vuoden monipuolinen kokemus suunnittelusta, rakentamisesta, rakennuttamisesta ja kiinteistönomistuksen tehtävistä. Karhun johdolla Senaatti on kehittänyt mm. kärkihankemallin ja kärkihankeallianssin suurien ja vaativien rakennushankkeiden toteuttamiseen. Karhulla on ollut merkittävä panos myös uusien tehtäväluetteloiden laadintatyöryhmissä”, kertoo A-Insinöörien toimitusjohtajana vuoden vaihteessa aloittanut Jyrki Keinänen.

”Tehtävät Senaatti-kiinteistöissä rakennuttamisjohtajana ovat olleet mielenkiintoisia ja tarjonneet hienon mahdollisuuden kehittää rakentamisen uusia toimintamalleja eteenpäin suuntaavassa merkittävässä kiinteistönomistajaorganisaatiossa. Yrityksenä A-INSINÖÖRIT on tuttu yhteisiltä vuosilta.  Haasteellisten tehtävien lisäksi lisämielenkiintoa siirtymiseen suomalaisen, yksityisen ja kasvavan rakentamisen konsulttitoimiston palvelukseen antaa mahdollisuus yhtiön osakkuuteen”, kertoo Juhani Karhu.

”Katson Karhun hankkiman kokemuksen vahvistavan hyvin organisaatiotamme sekä osaamistamme rakennuttamisen palveluntuottajana.  Karhulla on eri organisaatioista pitkäaikainen kokemus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä, mikä on merkittävä osa jokapäiväistä työtämme. Tämä rekrytointi on osa pitkän ajanjakson henkilöstöpolitiikkaamme, jolla varmistamme vastuullisten tehtävien saumattoman siirtymisen ”seuraavalle sukupolvelle”. Tavoitteemme on, että Karhu ottaa vastatakseen toimialajohtajan tehtävät vuoden 2015 alussa”, kertoo rakennuttamisen toimialajohtaja Antti Varpe.

Lisätietoja: Jyrki Keinänen, toimitusjohtaja, puh. 0207 911 701, jyrki.keinanen@ains.fi tai
Antti Varpe, toimialajohtaja, rakennuttaminen, puh. 0207 911 680, antti.varpe@ains.fi

A-Insinöörit yrityksenä

A-INSINÖÖRIT on voimakkaasti kasvanut rakennuttamisen, rakennesuunnittelun ja infrasuunnittelun konserni, joka toimii Suomessa valtakunnallisesti. Vuonna 2013 liikevaihto oli 40 miljoonaa euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 450. A-INSINÖÖRIT-toiminnan perustana ovat asiakkaiden tarpeet ja jokaisen hankkeen tavoitteena on asiakkaan tyytyväisyys. A-INSINÖÖRIT haluaa olla taitava ja turvallinen kumppani ja samalla toimintatavoiltaan inhimillinen ja sitoutunut.

www.ains.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon