Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Vuoden sateenkaarinuoreksi valittiin Mio Kivelä Espoonlahden seurakunnasta

Espoon seurakunnat

Vuoden sateenkaarinuoreksi valittiin Mio Kivelä Espoonlahden seurakunnasta

Julkaistu: 27.06.2015 klo 18:48
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoonlahden seurakunnan erityisnuorisotyönohjaaja Mio Kivelä vastaanotti tänään Helsinki Priden puistojuhlassa Kaivopuistossa Setan nuorisotoimikunnan myöntämän Vuoden sateenkaarinuori -palkinnon. Ensimmäistä kertaa nyt myönnetty tunnustus jaetaan henkilölle, joka on ansioituneesti tehnyt työtä sateenkaarinuorten parissa, ajanut heidän oikeuksiaan ja edistänyt heidän hyvinvointiaan sekä toiminut myönteisenä esimerkkinä omassa yhteisössään ja sen ulkopuolella.

”Olen tosi otettu ja hämilläni saamastani kunniakirjasta. Olen järjettömän onnellinen siitä, että kirkon tekemä sateenkaarityö on noteerattu tällä tavoin”, Mio Kivelä iloitsee.

Henkilökohtaisesti huomionosoituksen saaminen ja kirkon näkyminen muutenkin Helsinki Pridessä aktiivisena toimijana merkitsee hänelle unelmien toteutumista.
”Palkinto ei suinkaan tarkoita sitä, että työ sateenkaari-ihmisten puolesta kirkossa olisi tullut nyt valmiiksi. Tästä on hyvä jatkaa kaikille ihmisille tarkoitetun, entistä avoimemman kirkon rakentamista", Mio Kivelä toteaa.

Espoonlahden seurakunnassa työskentelevä Mio Kivelä on muun muassa tehnyt opinnäytetyönsä transihmisten kokemuksista evankelis-luterilaisessa kirkossa sekä tuonut seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä esiin kirkossa. Hän toimii niin ikään Setan transtukipisteen vapaaehtoisena. Työssään hän on myös tuttu näky Espoon kaupungin sateenkaarevassa nuorisotila Kirjavassa.

Lisätiedot: Vuoden sateenkaarinuori: Mio Kivelä, 041 5070533, mio.kivela@evl.fi

Mio Kivelän haastattelu Valomerkki.fi: http://www.valomerkki.fi/aiheet/elama/itseaan-ei-voi-juosta-pakoon

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 170 300 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.
Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.