Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Viittomakieliset nuoret etsivät reseptejä menestykseen kuurojen pohjoismaisessa nuorisoseminaarissa

Kuurojen Liitto

Julkaistu: 20.03.2017 klo 12:21
Julkaisija: Kuurojen Liitto

Pohjoismaisen nuorisoseminaarin järjestelyvastuu on tänä vuonna Kuurojen Liitolla; seminaari järjestetään Hotel Katajanokalla 25. -26.3.2017. Seminaari toteutetaan nyt 5. kerran.

Lauantaina 25.3. klo 9-17 keskitytään yrittäjyyteen ja paikalla on viittomakielisiä kuuroja yrittäjiä eri Pohjoismaista. Sunnuntain 26.3. klo 9-14 aiheina ovat kuurojen opiskelijoiden yhteistyö ja positiivinen sisu.

Osoite: Hotel Katajanokka, Merikasarminkatu 1, Helsinki

Vuonna 2015 lähes 20 % valtaväestön nuorista oli työttömiä Suomessa, mutta kuurojen nuorten työttömyysprosentti on vielä korkeampi. Seminaarissa keskitytään mahdollisuuksiin, verkostoitumiseen ja voimaantumiseen arjen haasteiden keskellä. Luennoitsijoina toimivat viittomakieliset yrittäjät, lisäksi seminaarissa vierailee nyhtökauran keksijä Maija Itkonen.

Nuorisotyön assistentti Kaarina Huovinen, p. 044 752 5265 (tekstiviestit), kaarina.huovinen@kuurojenliitto.fi

Kuurojen Liitto on viittomakielisten kuurojen etu-, palvelu- ja asiantuntijajärjestö. Viittomakielen arvioidaan olevan äidinkieli 4000–5000 kuurolle Suomessa. Suomessa viittomakieliä on kaksi: suomalainen ja suomenruotsalainen viittomakieli. Maailmassa arvioidaan olevan noin 70 miljoonaa kuuroa. Lisätiedot: www.kuurojenliitto.fi