Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Venäjän ensimmäinen avoimesti homo parlamenttivaaliehdokas puhuu Helsingissä 20.8.

Seta

Kutsu.
Julkaistu: 15.08.2016 klo 14:59
Julkaisija: Seta

Venäjän ensimmäinen avoimesti homoseksuaali parlamenttivaaliehdokas Bulat Barantaev vierailee Helsingissä lauantaina 20.8.

Barantaev osallistuu Kirjasto Kympissä pidettävään keskustelutilaisuuteen, jossa pohditaan hlbti-oikeuksien tulevaisuutta Venäjällä. Keskustelutilaisuuden ohessa järjestetään myös valokuvanäyttely, joka tuo esille Venäjän seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien ihmisten arkea.

Venäjällä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet ovat olleet viime vuosina uhattuina. Syyskuun parlamenttivaaleissa Barantaev aikookin keskittyä ihmisoikeuskysymyksiin. Barantaev on ehdolla vuonna 2015 murhatun oppositiojohtaja Boris Nemtsovin PARNAS-puolueen listalla. PARNAS on Euroopan liberaalipuolueiden ALDE:n jäsen.

"Traveling through Rainbow Russia" -keskustelutilaisuus lauantaina 20.8. klo 15-17 Kirjasto Kympissä.

Valokuvanäyttely taideliike Kamiter-Arsissa (Helsinginkatu 6) 20.8.-3.9.

Keskustelutilaisuutta tukee ihmisoikeusjärjestö Seta.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:
Venla Kokko
p. 0453438006
venlakokko@outlook.com

Seta ry on vuonna 1974 perustettu valtakunnallinen ihmisoikeusjärjestö, jonka tavoitteena on yhdenvertaisuuden toteutuminen riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki