Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Vammainen asiakas saa avustajansa ilmaiseksi mukaan Tampere-talon oman tuotannon esityksiin 2.12. alkaen

Tampere-talo Oy

Julkaistu: 02.12.2013 klo 09:45
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Vammaisten asiakkaiden tuleminen Tampere-taloon helpottuu entisestään, kun heidän avustajansa pääsevät jatkossa ilmaiseksi talon oman tuotannon esityksiin. Muutos tulee voimaan maanantaina 2.12.2013. Näin yhä useammat Tampere-talossa toteutettavat esitykset ja konsertit ovat henkilökohtaisille avustajille maksuttomia.

Muutos on osa Tampere-talon strategiaa, jonka tavoitteena on laajentaa erilaisten yleisöjen mahdollisuutta tulla konsertteihin, saada heidät mukaan nauttimaan talon monipuolisesta musiikki- ja kulttuuritarjonnasta sekä edistää matalan kynnyksen osallistumista.

- Talon vahvuuksiin kuuluu, että kaikki tilamme ovat esteettömät ja hyvin saavutettavissa. Liikkuminen on tehty vaivattomaksi ja helpoksi niin, että se palvelee kaikkia asiakkaitamme ja ottaa huomioon heidän erityistarpeensa. Haluamme tarjota myös avustajaa tarvitseville asiakkaillemme yhä paremmin saavutettavia konserttielämyksiä, sanoo toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Nyt toteutettava muutos koskee Tampere-talon oman tuotannon ohjelmistoa. Sen myötä yhä suurempi osa konserteista ja esityksistä ovat avustajalle maksuttomia. Aikaisemmin avustajan lippu on maksanut 10‒30 euroa ohjelmasta riippuen. Myös Tampere Filharmonian konserteissa on jo pidempään ollut voimassa käytäntö, että avustajalta ei veloiteta lipun hintaa.

Tampere-talossa järjestettävien vuokratapahtumien lippukäytännöt ovat kuitenkin aina järjestäjien vastuulla. Tampere-talo pyytääkin avustajan kanssa taloon tulevia asiakkaitaan varmistamaan aina lipunoston yhteydessä, onko avustajan lippu kyseisessä esityksessä ilmainen.

Paulina Ahokas, toimitusjohtaja, puh. 040 5511 551

Anne Sivula, tiedottaja, puh. 050 466 6687

etunimi.sukunimi@tampere-talo.fi

Esteettömyys Tampere-talossa: http://www.tampere-talo.fi/esteettomyys

Kuvia Tampere-talosta median käyttöön:

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki