Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Uskomatonta arpaonnea Lions-arpajaisissa – Päävoiton saajalle Uuteenkaupunkiin sekä auto että polkupyörä

Suomen Lions-liitto ry

Julkaistu: 07.03.2016 klo 12:19
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Lions-arpajaisten päävoittona ollut henkilöauto Peugeot 208 luovutettiin 3.3.2016 Helsingissä Pirkko Havangolle Uudestakaupungista. Suomen ensimmäisen Lions-autoarvonnan voittoarvan rekisteröinyt Havanko oli jo viime vuoden lopulla saanut toisella Lions-arvallaan pikavoittona Jopo-polkupyörän.

Kummankin voittoisan arvan oli Pirkko Havangolle lahjoittanut Lions Club Uusikaupunki, jonka vuotuisessa lionsklubien Hyvän Päivän tapahtuman järjestelyissä tämä oli ollut mukana.

Päävoitto arvottiin kaikkien määräaikaan 7.2.2016 mennessä rekisteröityjen 5316 arvan kesken Lounais-Suomen maistraatissa Turussa 12.2.2016. Arvonnan valvojana toimi ylitarkastaja Veera Airikki. Auto luovutettiin uudelle omistajalleen Veljekset Laakkonen Oy liikkeestä Helsingin Herttoniemessä torstaina 3.3.2016.

Lions-arpa on valtakunnallinen Lions-varainkeruutuote, jonka myyntikanavina toimivat Suomen Lions-klubit ja niiden jäsenet. Arpajaistuotoilla tuetaan Lions-nuorisotyötä, kuten muun muassa lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyä, Lions-nuorisoleirejä kotimaassa, Skeba-bändiskabaa, nuorten kansainvälistä kanssakäymistä sekä nuorten kulttuuriharrastuksia.

Lions-arpojen myynti päättyi tällä erää tammikuun 2016 lopussa. Arvasta raaputtamalla paljastuvat pikavoitot on lunastettava maaliskuun 2016 loppuun mennessä arvasta löytyvien ohjeiden mukaan.

Lisää Lions-arpajaisista ja harvinaisen onnekkaasta voittajasta Suomen Lions-liiton verkkosivuilla

Yhteystietoja:

Arpatyöryhmän puheenjohtaja Esa Ojapalo, esa.ojapalo@lions.fi, 040 572 4764
Lions Club Uudenkaupungin presidentti Harri Lehtonen, 050 544 1361
Onnekas päävoittaja Pirkko Havanko, pirkko.havanko@uusikaupunki.fi, 0400 453 446
Suomen Lions-liiton pääsihteeri Maarit Kuikka, maarit.kuikka@lionstoimisto.fi, 040 580 2494
Kuvat Hannu Salo, hannu.salo@pp.inet.fi, , 040 737 0740

Kuva 1 (P3036213HS.JPG): Arpa-työryhmän puheenjohtaja Esa Ojapalo luovuttaa uuden Peugeot-auton avaimet onnelliselle voittajalle Pirkko Havangolle Veljekset Laakkonen Oy tiloissa Helsingin Herttoniemessä.
Kuva 2 (P3036225HS.JPG): Lions-voittoauton luovutuksessa mukana olivat Suomen Lions-liiton palvelu- ja varainhankinnan toimialajohtaja Tauno Laine, auton voittanut Pirkko Havanko, arpatyöryhmän puheenjohtaja Esa Ojapalo, pääsihteeri Maarit Kuikka ja arpatyöryhmän Johan Finne.

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on noin 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiin maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Lisätietoja Suomen Lions-liitosta:

Maarit Kuikka