Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Uskalla elää on uutuuskirja omasta elämästään kiinnostuneelle

Fitra Oy

Uskalla elää on uutuuskirja omasta elämästään kiinnostuneelle

Kutsu.
Julkaistu: 15.08.2016 klo 10:45
Julkaisija: Fitra Oy

Ihmissuhde voi olla henkinen taakka, jota vetää perässään vain odottaen parempaa. Se voi olla myös umpikuja, joka sisältää henkistä tai jopa fyysistä lähisuhdeväkivaltaa. Suhteesta irrottautuminen voi olla vaikeaa ikävästi päättyneen parisuhteen jälkeen.

Uskalla elää – mielellään eteenpäin on kirja oman elämän haltuun ottamisesta. Se on kirja kaikille särkyneille ja särjetyille sydämille. Kirja on Heidi Holmavuon omaelämäkerrallinen esikoisteos ja tietokirja. Hän on tullut tunnetuksi henkisen lähisuhdeväkivallan vastaisen Pelon varjo -liikkeen keulakuvana, joka on kertonut rohkeasti omista kokemuksistaan auttaakseen muita.

Kirja on suunnattu jokaiselle, jonka sydän on särkynyt joskus – eli meille kaikille. Kirja on visuaalisesti näyttävä teos, jossa yhdistyvät runot, hyvin henkilökohtaiset tekstit, vinkit ja valokuvat. Kirja sisältää omakohtaisia oivalluksia elämän suunnan vaihtamisesta ja antaa hyvin käytännönläheisiä ohjeita rakentaa elämä sellaiseksi kuin sen haluaa olevan.

Julkistamistilaisuudessa Holmavuo kertoo kirjan synnystä ja Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri Riitta Särkelä siitä, miten lähisuhdeväkivallan osapuolia pystytään auttamaan tehokkaasti, jos väkivallan merkit havaitaan riittävän aikaisin.

Arvion mukaan yli 2000 lähisuhdeväkivallan uhria jää tänä vuonna turvakodin ulkopuolelle. Tilanne on kärjistynyt viimeisen vuoden aikana, mutta apua on edelleen saatavilla. Väkivallan osapuolia pystytään kuitenkin auttamaan avopalveluilla erittäin tehokkaasti, jos väkivallan merkit havaitaan riittävän aikaisin.

Tervetuloa Uskalla elää -kirjan julkistustilaisuuteen

Aika: ke 7.9.2016 klo 11.00-12.30

Paikka: Sokos Hotel Vaakuna (Kaivokatu 3 Hki), ravintola Loiste (10. krs)

11.00-11.05 Tervetuliaissanat