Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Tule tutustumaan Oikeus liikkua -kampanjaamme Savonlinnan Reilun kaupan markkinoille

Suomen Lähetysseura

Julkaistu: 14.07.2014 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Savonlinnassa järjestetään Reilun kaupan markkinat  19. - 20.7. Teemana on erityisesti reilu- ja vastuullinen matkailu.

Suomen Lähetysseura esittelee markkinoilla Oikeus liikkua vapaasti -kampanjaa ja siihen liittyvää Palestiinan maratonia. Vapaa liikkuminen on kaikkien ihmisoikeus. Lähi-idän pitkittyneen konfliktin takia palestiinalaiset eivät pääse liikkumaan vapaasti edes kotimaassaan. Kun ihmisen liikkumisvapautta rajoitetaan tai estetään, monet muutkin ihmisoikeudet ovat vaarassa.

Kannustamme suomalaisia ryhtymään kampanjan vapaaehtoisiksi juoksulähettiläiksi, jotka vievät viestiä ihmisoikeuksista eteenpäin erilaisissa urheilutapahtumissa.

Markkinoilla järjestetään myös keskustelutilaisuus reilusta ja vastuullisesta matkailusta. Lähetysseuran tiedottaja Maria Palmusaari kertoo suomalaisten kokemuksista Palestiinan maratonilla, joka on järjestetty kahtena vuonna Betlehemissä vapaan liikkumisen tukemiseksi.  Keskustelussa on mukana myös kehitysministeri Pekka Haavisto.

Tervetuloa kuuntelemaan kokemuksiamme ja keskustelemaan aiheesta!

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi