Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Syksyn uutuus Suomalainen ”Pressi” Klubi yhdistää teatterin ja journalismin

Tampereen Työväen Teatteri

Syksyn uutuus Suomalainen ”Pressi” Klubi yhdistää teatterin ja journalismin

Julkaistu: 20.05.2015 klo 15:01
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatterin syyskauden ohjelmisto täydentyy rajoja rikkovalla esityksellä Suomalainen ”Pressi” Klubi, jonka ohjaavat Tampereen yliopiston lehtorit Mikko Kanninen ja Samuli Nordberg. Dokumenttiteatterin keinoja käyttävä esitys saa ensi-iltansa TTT-Klubilla 19.11.2015.

Miltä Suomi näyttää tänään? Ensimmäistä kertaa Suomessa teatterintekijät ja toimittajat käsittelevät ajankohtaisia ilmiöitä tavalla, mihin he eivät pysty ilman toisiaan. Näyttämöllä teemat tulevat eläviksi musiikkiteatterin, stand upin, videotaiteen ja tutkivan journalismin keinoin.

Tässä yhteistuotannossa Tampereen yliopiston näyttelijä- ja journalistiopiskelijat sekä teatterin ja median rautaiset ammattilaiset paneutuvat suomalaisia koskettaviin aiheisiin. Tekeminen alkoi maaliskuussa 2015, kun työryhmä jakautui neljään toimituskuntaan, joista jokainen ryhtyi ottamaan selvää valitsemastaan yhteiskunnallisesta aiheesta journalistisin keinoin.

Tutkimustulokset muuttuvat journalistiseksi dokumenttiteatteriksi. Lisäksi kaikissa näytännöissä nähdään välähdysmäisiä demoja esityspäivän polttavista uutisaiheista. Vaihtuvissa sketseissä ravistellaan vanhoja esitysmuotoja ja luodaan uusia. Jokainen show on ainutkertainen kollaasi siitä, miltä Suomi juuri sinä päivänä näyttää!

Suomalainen ”Pressi” Klubi nähdään TTT-Klubin marras-joulukuun aikana kymmenesti. Esityksiä on arkisin ja viikonloppuisin klo 19. Liput 20/15 €.

Teatterityö (Näty), Tampereen yliopisto
Mikko Kanninen, yliopistonlehtori (näyttelijäntaide)
puh. 050 318 7348, mikko.kanninen@uta.fi

Tiedotusoppi, Tampereen yliopisto