Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » SPORTTIKUMMIT KOKOAVAT LAPSET HÖNTSYIHIN

Pelastakaa Lapset ry

SPORTTIKUMMIT KOKOAVAT LAPSET HÖNTSYIHIN

Julkaistu: 11.05.2015 klo 10:54
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Tampereen alueen lapsilla on koko kesän ajan mahdollisuus osallistua liikuntaan Koulukadun kentällä kaksi kertaa viikossa turvallisten aikuisten ohjaamana. Toimintaa organisoivat Pelastakaa Lasten valmentamat, aikuiset Sporttikummit. Tavoitteena on houkutella lapsia liikkumaan mahdollisimman matalalla kynnyksellä yhdessä muiden lasten kanssa. ”Höntsyilyyn” voi tulla yksin, oman vanhemman ja / tai kaverin kanssa.

Pelastakaa Lasten sporttikummitoiminnalla halutaan mahdollistaa liikkuminen kaikille lapsille. Heidän ei tarvitse kuulua mihinkään erityiseen urheiluseuraan päästäkseen mukaan. Tarkoituksena on tuottaa liikunnan iloa ja yhdessä olemisen riemua. Kesän aikana on luvassa jalkapalloa, sählyä ja tennistä.

Ensimmäiset jalkapallohöntsyt pidetään sunnuntaina 24.5. klo 11 Tampereella Koulukadun kentällä, jonne on lupautunut mukaan myös joukko ”tähtipelaajia” tukemaan tärkeän toiminnan aloittamista. Höntsyily on maksutonta. Toimintaa Koulukadun kentällä on koko kesän joka torstai ja sunnuntai. Tarkempi ohjelma löytyy Pelastakaa Lasten nettisivulla Tapahtumat-osiossa 13.5. alkaen: www.pelastakaalapset.fi

Sporttikummi on liikunnallisen elämänasenteen omaava aikuinen, joka haluaa tukea myös lasta liikkumaan monin tavoin. Liikunnan lisäksi lapset saavat elämäänsä ystävällisiä ja turvallisia aikuisia. Sporttikummitoiminta käynnistyi Pelastakaa Lasten Länsi-Suomen aluetoimistossa syksyllä 2014 osana järjestön tukihenkilötoimintaa. Tavoitteena on laajentaa toimintaa valtakunnalliseksi. Nyt mukana toiminnassa on jo noin 40 Sporttikummia ja yhteensä 34 lasta on jo saanut oman Sporttikummin.

Lisätietoja: Paula Paltila, ehkäisevän toiminnan koordinaattori, Pelastakaa Lapset ry, paula.paltila@pelastakaalapset.fi , p. 040 532 1663

www.pelastakaalapset.fi

Pelastakaa Lapset ry on vuonna 1922 perustettu, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö, joka tukee erityisesti vaikeissa oloissa eläviä lapsia ja pyrkii edistämään lapsen oikeuksien toteutumista Suomessa ja maailmalla. Pelastakaa Lapset on osa Save the Children – järjestöä, joka toimii lasten hyväksi yli 120 maassa. Visionamme on maailma, jossa toteutuu jokaisen lapsen oikeus elämään, suojeluun, kehittymiseen ja osallistumiseen. Tehtävänämme on parantaa sitä tapaa, jolla lapsia kohdellaan sekä saada aikaan välittömiä ja pysyviä parannuksia lasten elämään. Tue työtämme: http://www.pelastakaalapset.fi/tue-tyotamme/lahjoita/lahjoitustilit/ Lisätietoa: www.pelastakaalapset.fi