Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Sairaanhoitajaliiton valtuusto valitsi uuden hallituksen

Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajaliiton valtuusto valitsi uuden hallituksen

Julkaistu: 02.07.2016 klo 17:02
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajaliiton valtuusto kokoontui ylimääräiseen kokoukseen 2.7.2016. Valtuusto vapautti tehtävistään Sairaanhoitajaliiton puheenjohtajan, varapuheenjohtajan ja hallituksen. Valtuuston ylimääräisessä kokouksessa valittiin väliaikaiseksi puheenjohtajaksi Sairaanhoitajaliiton kehittämisjohtaja Nina Hahtela. Väliaikaisena varapuheenjohtajana toimii Heli Naukkarinen.

Valtuusto valitsi myös väliaikaisen seitsemänhenkisen hallituksen varajäsenineen. Toimikausi kestää seuraavaan valtuuston kokoukseen 26.11. asti.

Sairaanhoitajaliiton valtuusto oli tyytymätön hallituksen pyrkimyksiin tehdä Sairaanhoitajaliitosta työmarkkinajärjestö. Sairaanhoitajaliiton valtuusto linjasi aikaisemmin kesällä 11.6. pidetyssä varsinaisessa kokouksessaan, että työmarkkinajärjestöksi siirtymistä koskevaa selvitystyötä ei enää jatketa. Tällöin valtuusto päätti, että Sairaanhoitajaliitto pysyy edelleen Tehyn yhteistyöjäsenjärjestönä.

Lisätietoja antavat:

Sairaanhoitajaliiton valtuuston puheenjohtaja Terhi Reunama, terhireunama@gmail.com, 040 5105 560 sekä puheenjohtaja Nina Hahtela, nina.hahtela@sairaanhoitajat.fi, 010 321 3331.

90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Sairaanhoitajaliitto perustettiin Helsingin Säätytalossa 25.1.1925. Jo perustamisesta lähtien tehtävämme on ollut yhdistää sairaanhoitajat huolehtimaan asiantuntevasta ammatistaan, edunvalvonnasta sekä korkeatasoisesta hoitotyöstä.

Tänään Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea ja edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Meihin kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.

sairaanhoitajat.fi