Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Ruotsalainen feministisarjakuvataiteilija Liv Strömquist vierailee Helsingissä 2.–3.9.

Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Julkaistu: 31.08.2016 klo 10:00
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Malmöläinen sarjakuvataiteilija Liv Strömqist saapuu vieraaksi Helsingin sarjakuvafestivaaleille. Strömquist on Ruotsissa koko kansan tuntema taiteilija, feministi ja näkyvä yhteiskunnallinen keskustelija. Hän on julkaissut kuusi sarjakuva-albumia, jotka ovat olleet kotimaassaan myynti- ja arvostelumenestyksiä. Strömquist esiintyy myös radiossa ja televisiossa.

Rohkeissa sarjakuvissaan Liv Strömquist analysoi esimerkiksi naiskehoon liittyviä tabuja aatehistorian avulla. Hän näyttää, että ymmärryksemme niistä on historiallisesti ja ideologisesti rakentunut. Aiheiden käsittelytapana on aina armoton poliittinen satiiri ja vapauttava huumori.

Strömquistin ensimmäinen suomennettu albumi Kielletty hedelmä ilmestyi keväällä Kustannusosakeyhtiö Sammakon kustantamana, ja sai ihastuneen vastaanoton.

Albumi käsittelee sitä, jota tavataan kutsua "naisen sukuelimeksi". Mikä se oikeastaan on, ja miksi ihmiskunnalla on ollut niin äärimmäisen vaikea viha-rakkaussuhde juuri tähän kehonosaan? Kielletty hedelmä esittää feministisen puheenvuoron, joka on Suomessa juuri nyt äärimmäisen ajankohtainen.

Sovi haastatteluaikasi tai kysy lisätietoja: helena.kulmala@sammakko.com, puh. 0456376130.

Haastatteluaikoja on tarjolla perjantaille 2.9. (alkuiltapäivä ja ilta) sekä mahdollisesti lauantaille 3.9.

Anna räpylän koskettaa:

sammakko.com

facebook.com/sammakkokustannus

instagram.com/sammakkokustannus

Sammakon kesälehti luettavissa täältä: